Farmacja w reklamie TV miażdży inne branże

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: wirtualnemedia.pl, LJ/ rynekaptek.pl   06-07-2017, 11:08

Farmacja w reklamie TV miażdży inne branże Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Wartość reklamy telewizyjnej wyniosła w pierwszym półroczu 2017 roku 13 mld zł, czyli o 9,2 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. - wynika z danych cennikowych Nielsen. Najwięcej na reklamę w TV przeznaczył Aflofarm – 742,9 mln zł (o 37,6 proc. więcej niż przed rokiem).

Drugim pod względem wielkości reklamodawcą był Unilever, który zostawił w telewizjach 326,5 mln zł (o 4,1 proc. mniej), a trzecim Nestlé – 287 mln zł (spadek o 4,2 proc.).

Na czwartej pozycji znalazła się firma US Pharmacia, która na reklamę telewizyjną przeznaczyła ponad 252 mln zł (wzrost o 4,18 proc. w porównaniu do I półrocza 2016).

Tuż za nią Polpharma - 243,9 mln, ze wzrostem 16,09 procenta. W drugiej "dziesiątce", na 16 pozycji w zestawieniu znalazła się także firma GSK, z wydatkami na reklamę telewizyjną rzędu 168,8 mln zł (wzrost o 5,61 proc.).

Drugą "dziesiątkę" zamyka Natur Produkt Pharma z wydatkami na poziomie 138,75 mln zł i ze wzrostem w porównaniu do pierwszej połowy 2016 roku o 158,9 procenta.

Biorąc pod uwagę, że pięciu największych reklamodawców telewizyjnych przeznaczyło na ten rodzaj promocji łącznie 1,853 mld zł, wydatki firm z branży farmaceutycznej w tej puli stanowią ponad 66 procent (1,238 mld zł).

W pierwszym półroczu 2017 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 15,15 mln spotów reklamowych, o 16,64 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2016 roku. Trwały one 94,49 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 83,05 tys. godzin) - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Więcej: www.wirtualnemedia.pl/

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH