GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJX/ rynekaptek.pl   09-03-2017, 11:08

GIF: kary i odpowiedzialność za niedozwoloną reklamę GIF proponuje wprowadzenie odpowiedzialności podmiotu odpowiedzialnego za materiał reklamowy znajdujący się w mediach

Zdaniem GIF zasadne jest wprowadzenie zmian mających na celu zmniejszenie nieprawidłowości w zakresie reklam produktów leczniczych, jak i innych produktów, takich jak suplementy diety, wyroby medyczne, kosmetyki czy produkty nieskategoryzowane.


- wprowadzenie kar pieniężnych za prowadzenie reklamy niezgodnej z przepisami oraz kary pieniężnej za brak realizacji wezwania GIF do dostarczenia wzoru reklamy;

- wprowadzenie odpowiedzialności podmiotu odpowiedzialnego za materiał reklamowy znajdujący się w Internecie/innych mediach;

- wprowadzenie zakazu reklamy produktów leczniczych emitowanej zarówno w kanałach tematycznych przeznaczonych dla osób poniżej 18 r.ż. jak i w innych kanałach pomiędzy programami skierowanymi dla widzów w taj kategorii wiekowej;

- wprowadzenie możliwości wstrzymania reklamy podczas trwania postępowania;

- wprowadzenie zakazu sugerowania, że jeśli jednej osobie lek pomógł, to dla innej osoby też będzie skuteczny;

- określenie, że reklamą nie są informacje kierowane do osób uprawnionych do wystawiania recept dot. refundacji danego produktu, w szczególności informacji o wskazaniach do stosowania produktu objętych refundacją poza CHPL.

Źródło: Raport Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH