GlaxoSmithKline kontynuuje kampanię obniżania cen leków w niektórych państwach Azji Południowo-Wschodniej.
Celem koncernu jest zdobyć udziały w rynkach Dalekiego Wschodu.
Jak donosi „Sunday Telegraph“ cięcia cen na niektóre markowe leki zostały obniżone w Indonezji od 35 do 80 procent. W sumie tańszych jest teraz 35 leków, w tym avamys, w leczeniu objawów alergicznego nieżytu nosa czy avodart stosowany w leczeniu przerostu prostaty.
Wcześniej podobną decyzję koncern farmaceutyczny podjął na Filipinach. Tam ceny 28 najpopularniejszych leków obniżone zostały od 30 do 50 procent. O 60 proc. została obniżona cena szczepionki przeciwko wirusowi HPV, powodującego raka szyjki macicy.
W efekcie sprzedaż produktu poszła w górę aż sześciokrotnie.
Brytyjski producent leków planuje też uruchomienie mechanizmu mikrofinansowania, który ma zapewnić dostęp do leków najuboższym klientom.
Więcej:
www.telegraph.co.uk
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych