
Instytut Monitorowania Mediów zbadał wydatki na reklamę w prasie, radiu i telewizji w październiku 2017 roku w wybranych branżach. W sezonie grypowym to branża farmaceutyczna najwięcej zainwestowała w reklamę.
W październiku największy budżet na reklamę przeznaczyła branża farmaceutyczna – jej wydatki reklamowe stanowiły 40% wszystkich nakładów na reklamę w branżach zbadanych przez IMM (handlowa, farmaceutyczna, finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna). Na drugim miejscu znalazła się branża handlowa, na trzecim – finansowa.
Wszystkie branże zainwestowały najwięcej środków w reklamę telewizyjną, w branżach farmaceutycznej i finansowej było to ponad 70% budżetu reklamowego.
Wydatki branży farmaceutycznej w październiku 2017 według oficjalnych cenników reklamowych netto to 468,2 mln zł.
W rankingu największych reklamodawców z branży farmaceutycznej pierwsze miejsce zajmuje Aflofarm z budżetem wynoszącym ponad 113 mln zł. Kolejne miejsca należą do USP Zdrowie (43 mln zł), Polpharmy (34,8 mln zł), Novartis (22,8 mln zł) i Zdrovit (6,9 mln zł).
Reklamodawcy z sektora farmaceutycznego największe budżety reklamowe ulokowali w produktach Ibuprom (8,9 mln zł) oraz Gripex firmy USP Zdrowie (8,3 mln zł). W pierwszej trójce znalazł się także Voltaren (GSK).
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-31 października 2017r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych