IMM o suplementach w social media

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: IMM/ rynekaptek.pl   22-08-2017, 11:17

IMM o suplementach w social media W mediach społecznościowych widać rosnące zaangażowanie firm w promocję swoich produktów, lecz kiedy pojawiają się pytania i prośby o polecenie produktu, firmy milczą

Suplementy diety cieszą się coraz większym zainteresowaniem, a internetowe poradniki charakteryzują się wysokim zaangażowaniem czytelników. Według danych z monitoringu IMM w czerwcu 2017 roku liczba publikacji o suplementach wyniosła ponad 3,6 tysiąca.

Większość przeanalizowanych materiałów na temat suplementów diety miała wydźwięk neutralny. Publikacje mające pozytywny wydźwięk dla omawianego tematu prezentowały suplementy diety jako bezpieczne, łatwo dostępne, a także informowały o skutecznym działaniu na różnego rodzaju dolegliwości. Pozytywnie nacechowanymi wzmiankami były też te, które przedstawiały suplementy diety jako niezbędne do normalnego funkcjonowania, a także opierały się na dobrej opinii specjalistów. Publikacje o wydźwięku negatywnym dotyczyły głównie kwestii skutków ubocznych i alergii na składniki suplementów oraz nielegalnego rozprowadzania nieprzebadanych produktów.

IMM po przeanalizowaniu wyniku monitoringu mediów dowiedział się, jakich informacji najczęściej poszukują internauci w sieci przy wyborze suplementów diety. Są to głównie pytania z prośbą polecenia najlepszego produktu, informacje na temat składników oraz ceny. Kto najczęściej poleca? Internetowi „specjaliści”, następnie blogerzy, sportowcy, dopiero na końcu są lekarze oraz branżowi eksperci.

W monitoringu mediów społecznościowych IMM zaobserwował dużą liczbę postów, w których użytkownicy informowali, że podejmują wyzwania i sprawdzają dla swoich fanów różnego rodzaju odżywki, a później powiadamiają o wynikach, np. na swoich instagramowych profilach.

IMM wskazuje, że Instagram był w badanym okresie platformą, gdzie pojawiło się pięć najbardziej angażujących publikacji, które łącznie wywołały 15,5 tys. interakcji.

W mediach społecznościowych widać rosnące zaangażowanie firm w promocję swoich produktów, lecz kiedy pojawiają się pytania i prośby o polecenie produktu, firmy milczą, zamiast wykorzystać naturalny sposób nawiązania relacji z konsumentem.

Badanie oparto o dane z monitoringu prasy, internetu i mediów społecznościowych IMM. Monitoring przeprowadzono w okresie 1.06.2017 do 30.06.2017 pod kątem hasła „suplementy diety” oraz fraz związanych z poszukiwaniem opinii o lekarzach. Analizę wykonano w Module Analitycznym IMM.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH