KE bierze pod lupę fake newsy dotyczące COVID-19

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: PAP/rynekaptek.pl   04-05-2020, 12:23

KE bierze pod lupę fake newsy dotyczące COVID-19 KE ma monitorować strony internetowe, które oferują np. "cudowne" suplementów diety na Covid-19 (Fot. Archiwum)

Komisja Europejska zamierza zintensyfikować monitorowanie stron internetowych i publikowanych w sieci reklam w celu zapewnienia, że unijni konsumenci nie będą narażeni na fake newsy i treści promujące rzekome leki na koronawirusa SARS-CoV-2.

Z wydanego przez Komisji oświadczenia w tej sprawie wynika, że UE ma zamiar nadal, we współpracy z krajowymi organami ochrony konsumentów, koordynować przeczesywanie platform internetowych w poszukiwaniu fałszywych informacji o koronawirusie.

Monitoring ma się odbywać na dwóch płaszczyznach. Po pierwsze ma obejmować wyłapywanie najpopularniejszych oszustw oraz analizę częstotliwości ich występowania w sieci i skuteczności podejmowanych przeciwko nim działań. Po drugie w jego zakres ma wchodzić również głęboka analiza pojawiających się na platformach internetowych reklam i ofert sprzedaży produktów związanych z koronawirusem, np. "cudownych" suplementów diety leczących Covid-19. Przeciwko publikującym je handlowcom mają być prowadzone śledztwa.

- Komisja pracuje na wszystkich frontach, żeby chronić Europejczyków przed tym śmiertelnym wirusem. Działania te dotyczą również ochrony mieszkańców przed ludźmi wykorzystującymi pandemię, żeby oszukiwać konsumentów, m.in. sprzedając im online produkty bezzasadnie promowane jako leki na wirusa albo nieuczciwie windując ceny towarów. Ten nowy, dwuetapowy rodzaj monitoringu został zaprojektowany specjalnie w celu wyszukiwania treści dotyczących koronawirusa. Powinien pomóc nam w identyfikacji działań naruszających unijne przepisy konsumenckie, i likwidowaniu ich - powiedział komisarz UE ds. sprawiedliwości Didier Reynders.

KE poinformowała również, że kontynuuje współpracę i wymianę informacji z największymi platformami i firmami online, takimi jak: Allegro, Amazon, AliExpress, Microsoft , CDiscount, Ebay, Facebook, Google, Rakuten, Wish i Yahoo. Jak zapewnił komisarz Reynders, wszystkie serwisy zadeklarowały, że będą usuwać nieprawdziwe reklamy i treści zgodnie z przepisami UE o ochronie konsumentów.

Jak dotąd m.in. AliExpress tylko w marcu usunął ponad 250 tys. wątpliwych produktów, a eBay zablokował sprzedaż 15 mln artykułów sprzecznych z polityką firmy dotyczącą koronawirusa SARS-CoV-2 i choroby Covid-19.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH