
Reklama jednoznacznie stwierdza, że witamina C niszczy raka, co nie jest naukowo potwierdzone, a tym samym jest wprowadzeniem w błąd odbiorcę reklamy - poskarżył się obywatel. Komisja Etyki Reklamy przyznała mu rację.
Małopolskie Centrum Hipertermii z siedzibą w Krakowie reklamowało w internecie dożylną witaminę C, posługując się hasłem: "Dożylna witamina C niszczy raka!"
Odbiorca reklamy wnioskował o uznanie jej za sprzeczną z dobrymi obyczajami oraz zarzucił, że reklama nie była prowadzona w poczuciu odpowiedzialności społecznej oraz zgodnie z zasadami uczciwej konkurencji.
Małopolskiego Centrum Hipertermii wyjaśniło, że stwierdzenie, iż „witamina C niszczy raka" jest dosyć niefortunne, jednak nie miało na celu wprowadzenia odbiorcy w błąd czy też wykorzystywania jego braku wiedzy i doświadczenia.
"Temat cytotoksyczności witaminy C jest w Polsce jeszcze mało popularny, przez co rodzi wiele kontrowersji. Treść naszej reklamy oparliśmy na zagranicznych materiałach piśmienniczych, które przedstawiają szerokie spektrum właściwości kwasu askorbinowego, w tym przyczyniające się do apoptozy komórek nowotworowych" - tłumaczono.
Komisja uznała jednak, że reklama narusza zasady Kodeksu i zawiera zbyt daleko idące hasło „Dożylna witamina C niszczy raka!”, które może wprowadzać odbiorców w błąd, ponieważ nie można jednoznacznie potwierdzić takiego działania.
Więcej: https://www.radareklamy.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych