Kierownik apteki skraca godziny jej pracy, a nie "może skrócić"

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Mariusz Politowicz   16-06-2021, 15:02

Kierownik apteki skraca godziny jej pracy, a nie "może skrócić" Urlopy, zwolnienia lekarskie lub wypadki losowe są nieodłączną częścią funkcjonowania każdej firmy (fot. MP)

Nie analiza prawników lub umowa z farmaceutą powoduje, że apteka jest czynna. Winę za braki personelu i dalsze skutki ponosi pracodawca, a nie kierownik apteki - ocenia farmaceuta Mariusz Politowicz.

"Jeśli nie ma magistra farmacji (pomińmy w tych rozważaniach techników), kierownik skraca godziny pracy apteki, co może oznaczać jej zamknięcie" - przypomina w swoim felietonie na łamach Magazynu Aptekarskiego pt. Sugestie manipulowania niezależnością farmaceutów, cz. II mgr farmacji, Mariusz Politowicz.

Podkreślmy kolejny raz: kierownik skraca, a nie "może skrócić".

"Owszem, sytuacją losową jest, gdy "pracownik zachoruje czy weźmie urlop na żądanie". Natomiast sytuacją losową nie jest liczba zatrudnionych pracowników. Jest ona pochodną decyzji biznesowej pracodawcy. Jeden mgr farm. i dziesięciu techników? Czemu nie? Słyszeliśmy o takich przypadkach. Apteka czynna 24/7. Magister cyborg, który nigdy nie choruje, ani nie bierze urlopu, zwłaszcza na żądanie. Albo jedyny magister na legalnym urlopie, a wtedy techniczka farmaceutyczna myli się, wydając morfinę w dawce 10 razy za dużej" - dodaje.

Urlopy, zwolnienia lekarskie lub wypadki losowe są nieodłączną częścią funkcjonowania każdej firmy. Jeśli w przedsiębiorstwie transportowym będzie zatrudniony jeden jedyny kierowca, jeździło będzie tylko jedno jedyne auto. Umowa z kierowcą jest pisemnym potwierdzeniem realnych chęci i możliwości firmy. Gdy kierowca zachoruje lub pójdzie na urlop, firma poniesie straty finansowe i wizerunkowe.

"Identyczny mechanizm jest w aptekach, zwłaszcza po wejściu UoZF. Nie analiza prawników lub umowa z farmaceutą powoduje, że apteka jest czynna. Musi być w niej farmaceuta" - mówi farmaceuta.

Dodaje: - Jest bowiem rozmyślnym przekazem skierowanym do przedsiębiorców aptecznych. A za ich pośrednictwem, do kierowników aptek, jakoby mieli być winni finansowym i wizerunkowym stratom firmy. Nie jest to prawdą. Za to prawdą jest, że nadmierna oszczędność, by nie powiedzieć chciwość pracodawcy, jest powodem braku personelu, co musi skutkować unieruchomieniem apteki. Powiedzmy wprost: winę za braki personelu i dalsze skutki ponosi pracodawca, a nie kierownik apteki.

 

"Koleżanki i Koledzy Farmaceuci! Jesteście posiadaczami dyplomu magistra farmacji. Znajcie jego wagę i nie dopuśćcie, by go dyskredytowano, a Was marginalizowano" - apeluje.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH