
Nowa apteka jeszcze zamknięta, a kolejna już od świtu się wydłuża. Dla tysiąca pierwszych klientów apteka przygotowała po 20 i 10 złotych.
Pierwsze 100 osób, które ustawiły się w kolejce dostało 20 złotych, następne 900 osób po 10. Szczęśliwcy mogli je jednak wydać tylko i wyłącznie na zakupy w aptece.
Pomysł na promocję nowej apteki bardzo spodobał się głównie starszym osobom. Przed wejściem do apteki ustawił się tłum kilkuset osób. Jeden z potencjalnych klientów - starszy mężczyzna - zemdlał i wzywać trzeba było karetkę. Nad porządkiem czuwali pracownicy i ochroniarze.
Działania marketingowe stają się coraz mniej etyczne. Oferowanie jako upominków w akcjach promocyjnych usług pogrzebowych, bonifikat finansowych już chyba nie dziwi. Promocje na leki są póki co normą, podobnie jak programy lojalnościowe.
Projekt ustawy refundacyjnej wprowadzający sztywne marże i ceny leków ma uniemożliwić takie praktyki. Przypomnijmy, że projekt przewiduje m.in., że stałą cenę leku refundowanego Ministerstwo Zdrowia będzie negocjowało z producentem. Od jej wartości będzie ustalana urzędowa marża – w wysokości 5 proc. Ustawa wprowadza nowe rozwiązania dotyczące limitów i poziomów odpłatności za leki.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych