KRRiT: sektor farmaceutyczny najbardziej reklamowaną branżą

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Sejm/ rynekaptek.pl   10-04-2017, 12:06

KRRiT: sektor farmaceutyczny najbardziej reklamowaną branżą Aż 80% Polaków leczy się samodzielnie, a co trzeci kupuje leki pod wpływem reklamy w mediach

W sprawozdaniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji z działalności w 2016 roku przedstawianej w Sejmie, część informacji zawierała dane dotyczące reklamy produktów zdrowotnych i leków w programach telewizyjnych. Co napisano?

- dwa preparaty w jednej reklamie będące różnym rodzajem środków (m.in. reklama produktu leczniczego i suplementu diety);
- rodzaj produktu nie zawsze jest przejrzyście oznaczony (przekazy handlowe produktów leczniczych zawierają wymagane ostrzeżenia, pozostałe preparaty nie zawsze są oznaczone w sposób czytelny, m.in. napis suplement diety czy wyrób medyczny zwykle jest niewielkich rozmiarów, słabo odróżniający się od tła).

Co słychać w radio?
Omówiono też przekazy handlowe zawarte w programach radiowych. Kontrola objęła 270 programów radiowych (łącznie 1080 godzin monitoringu). W trakcie kontroli zaobserwowano również zjawiska, które wzbudziły wątpliwości natury etycznej bądź stanowiły nadużycie w odniesieniu do wrażliwości społecznej.

Do Komisji Etyki Reklamy, działającej w Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, z wnioskiem o opinię zostały skierowane następujące kwestie:

- emisja w godzinach dziennych reklam środków na potencję. KRRiT zwróciła uwagę nadawcom na możliwość niewłaściwego oddziaływania na małoletnich słuchaczy oraz zasugerowała przesunięcie tego rodzaju reklam na późniejsze godziny wieczorne;
- emisja reklam środków łagodzących skutki nadużywania alkoholu.

Ponadto wyniki kontroli potwierdziły, iż w programach radiowych nastąpił wzrost emisji przekazów handlowych dotyczących leków, produktów medycznych i suplementów diety. Średni udział czasu trwania tych reklam w ogólnym czasie trwania reklam wyniósł 23,34%, czyli prawie jedna czwarta wszystkich reklam przeznaczona była na reklamę leków, produktów zdrowotnych i suplementów diety.

To zjawisko potwierdziło również badanie analityczne wykonane we współpracy z Instytutem Monitorowania Mediów (IMM). W okresie od 1 lipca 2015 r. do 30 czerwca 2016 r. udział branży farmaceutycznej w reklamie największych nadawców radiowych wynosił:
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH