Laptopy dla PIS od premiera

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: LJ/GIS   11-03-2021, 09:23

Laptopy dla PIS od premiera Stacje sanitarno-epidemiologiczne dostają od premiera laptopy i telefony (fot. Piabay)

Kancelaria premiera sfinansowała dla Państwowej Inspekcji Sanitarnej zakup kilku tysięcy sztuk laptopów i telefonów.

W sumie stacjom sanitarno-epidemiologicznym przekazano 9 tys. sztuk laptopów, 8 tys. sztuk telefonów komórkowych i 4 tys. sztuk aparatów VoIP - poinformowała Inspekcja w komunikacie.

Wybuch epidemii koronawirusa obnażył wieloletnie niedofinansowanie Państwowej Inspekcji Sanitarnej. Spowodowało to m.in. zwiększenie nakładów na funkcjonowanie stacji epidemiologiczno-sanitarnych. W 2021 r. działalność sanepidu ma kosztować 1,67 mld zł, o ponad 337 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Darowizna dla sanepidu
Poza tym było prowadzonych wiele działań, które miały wesprzeć pracę inspekcji. Jak komentował sytuację w sanepidach ówczesny szef tej instytucji, Jarosław Pinkas, wciąż w użyciu jest kalka. "Nie ma komputerów, skanerów, panie przepisują dokumenty przez kalkę" - mówił dziennikarzom.

W kwietniu 2020 roku, a więc miesiąc po potwierdzeniu pierwszego przypadku zakażenia covid-19 w Polsce, m.in. Związek Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA przekazał darowiznę w postaci 350 komputerów przenośnych dla pracowników wszystkich powiatowych stacji sanitarno-epidemiologicznych.

Przekazany sprzęt ma pomóc w szybszym zbieraniu i analizowaniu danych przez terenowe służby sanitarne, co przyczyni się do skuteczniejszej kontroli szerzenia się pandemii.

Gdy infolinia nie odpowiada
W inspekcji uruchomiono też System Ewidencji Państwowej Inspekcji Sanitarnej (SEPIS). Ponieważ wiele osób skarżyło się na brak możliwości połączenia się z infolinią sanepidu, zgłoszenie np. kwarantanny można wysłać za pomocą formularza online.

Do systemu SEPIS trafiają informacje od obywateli, którzy zgłaszają się telefonicznie lub za pomocą dedykowanej usługi na gov.pl/koronawirus jako osoby zakażone lub mające bliski kontakt z osobą zakażoną. Takie zgłoszenie automatycznie przypisuje się do danej stacji sanitarno-epidemiologicznej, w zależności od wskazanego w formularzu miejsca odbycia kwarantanny. Pracownik danej stacji może przyjąć zgłoszenie do realizacji i nałożyć kwarantannę w systemie SEPIS.

Aktualnie jest dostępny dla pracowników głównej infolinii (Centrum Kontaktu) i Państwowej Inspekcji Sanitarnej przez 24 h/7. Pracownicy infolinii i stacji mogą z niego korzystać przy użyciu komputera, tabletu, a także telefonu komórkowego typu smartfon. Kolejne etapy projektu zakładają poszerzenie jego integracji z innymi systemami, np. służby zdrowia.

Docelowo system SEPIS ma obsługiwać wszystkie procesy sanitarno-epidemiologiczne Państwowej Inspekcji Sanitarnej i być głównym/jedynym systemem dla pracowników stacji.

 

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH