
Spółka CanPoland zapowiada uruchomienie do końca 2021 roku czterech strategicznych linii biznesowych: hurtowni farmaceutycznej, przepakowni leków, wytwarzanie medycznej marihuany i wytwarzanie produktów w ramach zleceń typu "private label".
W 2020 roku przychody CanPoland wyniosły 1,12 mln zł. To rezultat wypracowany przez hurtownię i przepakownię.
– Tylko od początku tego roku te dwie dywizje zanotowały obrót na poziomie 800 tys. zł. Przyjmując ostrożne prognozy, uwzględniające uruchomienie w tym roku dwóch pozostałych linii biznesowych zakładamy, że na koniec roku CanPoland osiągnie rentowność, przy przychodach na poziomie 12 mln zł – powiedział Zbigniew Pisarski, współzałożyciel i przewodniczący Rady Nadzorczej CanPoland SA.
Na marzec br. spółka zaplanowała instalację linii do wytwarzania medycznej marihuany. Dzięki zastosowanym innowacjom w ramach jednego ciągu technologicznego spółka będzie w stanie wytwarzać surowce farmaceutyczne zarówno w postaci kwiatów, jak i olejów. Będzie to sześć produktów klasyfikowanych jako medyczna marihuana, różniących się stosunkiem składników THC (Tetrahydrokannabinol) względem CBD (Kannabidiol).
Linia o mocach produkcyjnych 2000 opakowań na godzinę, a także cały obiekt, w którym odbywać się będzie produkcja, zaprojektowane zostały wg standardów EU GMP. Zagwarantowane dostawy surowca z UE, Kanady i Afryki pozwolą na wprowadzenie medycznej marihuany na rynek w III kwartale br.
– Już obecnie w sprzedaży on-line dostępne są suplementy z CBD pod marką Hemp Cloud, wytwarzane przez naszą spółkę-córkę – The Health Company Poland. Z kolei medyczna marihuana w pierwszej kolejności trafi do sprzedaży w naszej hurtowni. Wysoki potencjał dla rozwoju dystrybucji widzimy w kanałach należących do Grupy Pelion oraz w eksporcie – powiedział prezes, Bartłomiej Wasilewski.
Materiał chroniony prawem autorskim - zasady przedruków określa regulamin.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych