Misja czy biznes: dokąd zmierza marketing w polskich (i nie tylko) aptekach?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Katarzyna Wolnik/rynekaptek.pl   18-11-2009, 08:01

Misja czy biznes: dokąd zmierza marketing w polskich (i nie tylko) aptekach?

Karty stałych klientów, programy profilaktyczno-zdrowotne, godziny cen hurtowych, nagrody dla pacjentów i inne promocje. Apteki stosują różne sposoby, aby przyciągnąć klientów. Wszystkie chwyty dozwolone?


Zdaniem Andrzeja Smyka poszerzanie asortymentu aptecznego to, mimo wielu sprzeciwów, dobry kierunek, ponieważ umożliwia dywersyfikację źródeł przychodów.

– Dodatkowo wszystkie te produkty to asortyment wysokomarżowy, a co za tym idzie – poprawia sytuację ekonomiczną apteki. Taki zresztą jest trend europejski. Przy aptekach powstają gabinety kosmetyczne, w Wielkiej Brytanii można w aptece wypić kawę, herbatę czy zjeść śniadanie – opowiada Andrzej Smyk.

I zauważa, że jeżeli wymaga się od aptek utrzymania określonych standardów wyposażenia, powierzchni, personelu, szkoleń, zaopatrzenia, to muszą one mieć możliwość generowania wystarczającego zysku we własnym zakresie lub taki poziom musiałby zapewnić ustawodawca.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH