MZ: niewątpliwie reklama ma wpływ na sprzedaż suplementów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: sejm/ rynekaptek.pl   09-07-2020, 12:48

MZ: niewątpliwie reklama ma wpływ na sprzedaż suplementów Posłowie zapytali ministra zdrowia o kwestie dotyczące reklamy suplementów diety - czy w ocenie Ministra Zdrowia reklama w prasie, radiu i telewizji ma wpływ na sprzedaż leków i suplementów diety? (fot. Pixabay)

Trwają prace nad nowelizacją ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, mające na celu również regulację reklamy i prezentacji suplementów diety - informuje wiceminister zdrowia, Maciej Miłkowski.

Posłowie zapytali ministra zdrowia o kwestie dotyczące reklamy suplementów diety - czy w ocenie Ministra Zdrowia reklama w prasie, radiu i telewizji ma wpływ na sprzedaż leków i suplementów diety?

Minister odpowiedział, że "niewątpliwie ma". Jednocześnie dodał, że "rozwój rynku suplementów diety jest niezwykle dynamiczny. Nie ma wątpliwości, że reklama może mieć wpływ na sprzedaż suplementów diety, w związku z czym prowadzone są działania w kierunku poprawy przekazów reklamowych".

- Jednym z poważniejszych zjawisk, któremu należy przeciwdziałać jest przedstawianie suplementów diety jako produktów niezbędnych do stosowania, zapewniających dobre samopoczucie, sprawność umysłową czy fizyczną, gwarantujących spektakularne efekty (np. przy odchudzaniu) bez wysiłku i konieczności dbania o zrównoważony sposób żywienia i zdrowy tryb życia, jak również jako produktów mających jakoby właściwości profilaktyki chorób lub lecznicze - ocenił wiceminister Maciej Miłkowski.

Jednocześnie wskazał, że odnośnie suplementów diety obecnie w Polsce nie ma regulacji, które zakazywałyby ich reklamowania.

- Negatywne zjawisko znakowania, prezentowania/reklamowania suplementów diety w sposób niezgodny z przepisami prawa żywnościowego wymuszają podjęcie adekwatnych działań, które będą miały na celu poprawę / wzmocnienie nadzoru nad suplementami diety znajdującymi się w obrocie na terytorium Polski, a tym samym zwiększenie poziomu bezpieczeństwa konsumentów oraz rzetelności przekazu odnośnie tej kategorii produktów - dodał.

W związku z tym trwają prace nad nowelizacją ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, mające na celu również regulację reklamy i prezentacji suplementów diety.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH