Najbliższa sesja na żywo

Finansowanie ochrony zdrowia – nowe spojrzenie w dobie pandemii

Zobacz program Wydarzenia Zaloguj się
Startujemy za
  • --dni
  • --godzin
  • --minut
  • --sekund

Najbardziej dokuczliwa jest niemożność skorzystania z zaplanowanych wizyt/badań/zabiegów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Fundacja My Pacjenci/ rynekaptek.pl   21-05-2020, 13:23

Najbardziej dokuczliwa jest niemożność skorzystania z zaplanowanych wizyt/badań/zabiegów Dostęp do lekarza w sprawach niezwiązanych z koronawirusem jest utrudniony - uważa 80,6% ankietowanych pacjentów (fot. My Pacjenci)

Pacjenci w czasie epidemii: na problem z uzyskaniem recepty wskazało 15,2% badanych, 14,1% problem z kontynuacją podawania leczenia przez szpital/poradnię przyszpitalną. 11% respondentów odnotowało problem z wykupieniem leków z powodu ich braku.

Fundacja MY PACJENCI zapytała Polaków o doświadczenia i odczucia związane z funkcjonowaniem systemu ochrony zdrowia podczas pandemii. Celem badania było ustalenie w jakim zakresie korzystamy z systemu ochrony zdrowia w przypadkach niezwiązanych z covid-19.

W opinii zapytanych w badaniu, dostęp do lekarza w sprawach niezwiązanych z koronawirusem jest utrudniony (80,6%), pacjenci nie korzystają ze świadczeń zdrowotnych pomimo, że ich potrzebują, ze strachu przed koronawirusem (71,5%), a 44,6% badanej grupy rozumie powagę sytuacji i spokojnie może czekać na możliwość odbycia wizyty lub zabiegu.

Polacy jako najważniejsze problemy pacjentów w aktualnej sytuacji wymieniają:

- niemożność skorzystania z zaplanowanych wizyt/badań/zabiegów - 70,1%
- wydłużanie się/wypadanie z kolejek – 51,6%
- brak kluczowych świadczeń/usług medycznych – 48,6%
- brak wsparcia osób bliskich w trakcie pobytów szpitalnych – 33,3%
- brak kontynuacji opieki nad pacjentami szpitali zamienionych na jednoimienne – 29%
- brak łatwo dostępnej informacji gdzie szukać pomocy - 24,8%

Zdaniem Bartłomieja Chmielowca, Rzecznika Praw Pacjenta, jak wynika z przeprowadzonej ankiety ponad połowa pacjentów miała trudności z uzyskaniem pomocy medycznej: - Przekształcanie szpitali w jednoimienne, które przed epidemią były ośrodkami leczenia wielu grup pacjentów, spowodowało wiele trudności w uzyskaniu świadczeń zdrowotnych przez osoby z innymi schorzeniami. Sytuacja ta najbardziej dotknęła pacjentów z chorobami przewlekłymi. Musimy pamiętać, że w tych grupach pacjentów postawienie diagnozy, podjęcie leczenia lub jego kontynuacji nie może czekać.

- W wielu szpitalach świadczenia były udzielane, a pacjent mógł otrzymać informacje telefonicznie czy skorzystać z teleporady. Nie da się jej jednak zastosować w każdym przypadku - nie można zbadać pacjenta, czy wykonać innych badań. Jeśli lekarz, w oparciu o kryteria medyczne, stwierdzi potrzebę osobistej wizyty pacjenta w przychodni, taka wizyta musi się odbyć z zachowaniem zasad bezpieczeństwa - dodaje RPP.

comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH