
Biotechnologiczna spółka NanoGroup liczy, że w 2019 roku podpisze pierwszą umowę partneringową z dużym graczem z branży farmaceutycznej - podaje portal money.pl.
NanoGroup potrzebuje na realizację projektów badawczych kilkadziesiąt milionów złotych i oczekuje, że w najbliższym czasie będzie mogła ogłosić termin planowanej oferty publicznej akcji, a następnie debiutu giełdowego.
- Udało nam się pokonać największe wyzwania natury technologicznej. Przy zachowaniu dalszego rygoru prac sądzę, że wszystkie projekty mają szansę dojść do etapu dojrzałości komercjalizacyjnej w 2019 roku. Chcemy doprowadzić projekty blisko I fazy badań klinicznych i na tym etapie znaleźć partnerów, z którymi będziemy mogli je dalej rozwijać - poinformował Marek Borzestowski, prezes Grupy.
NanoGroup tworzą spółki: NanoVelos, NanoThea i NanoSanguis.
Prezes poinformował także, że spółki grupy są beneficjentem programu "Szybka ścieżka" realizowanego przez NCBiR i uzyskały granty (łącznie ok. 30 mln zł) na realizację badań aż do fazy badań klinicznych włącznie.
- Najprawdopodobniej badania kliniczne przeprowadzimy w Polsce, choć decyzja ostateczna jeszcze nie zapadła. W przypadku NanoThea, która zajmuje się metodami diagnostyki raków litych myślimy, że ten produkt będzie miał najkrótszą ścieżkę, jeśli chodzi o wprowadzenie gotowego produktu na rynek - powiedział prezes.
Z kolei spółka NanoVelos opracowała metodę dostarczania i przenoszenia leków onkologicznych bezpośrednio do komórek rakowych w taki sposób, by lek uwalniał się w okolicy guza, a nie w innych organach.
Jak dodaje Marek Borzestowski, NanoVelos posiada 10 onkologicznych leków generycznych, które w połączeniu z nową cząstką tworzą opracowany przez spółkę system transportu leku. - Metodą eliminacji chcemy wybrać lidera, tj. substancję czynną, która wejdzie do badań w standardzie GLP (good laboratory practice). W tej chwili jesteśmy na etapie przedklinicznym - wyjaśnił.
Więcej: https://www.money.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych