Napoje słodzone jak leki i suplementy diety?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Farmacja Polska, PASMI/ rynekaptek.pl   11-02-2021, 18:02

Napoje słodzone jak leki i suplementy diety? Wprowadzenie nowego podatku dyskryminuje produkty niezwykle ważne z punktu widzenia zdrowia publicznego, jak leki, czy też wyroby medyczne, poprzez objęcie ich wyższą stawką opodatkowania (fot. Pixabay)

Nowy podatek, w nieuprawniony sposób, traktuje na równi produkty lecznicze, wyroby medyczne i suplementy diety z produktami powszechnie uważanymi za szkodliwe dla zdrowia, jak napoje z wysoką zawartością cukru - uważają dwie branżowe organizacje.

Organizacje branżowe "Farmacja Polska" oraz PASMI Związek Pracodawców Polski Związek Producentów Leków Bez Recepty popierają protest niezależnych mediów w związku z planowanym wprowadzeniem przez rząd nowego podatku od reklam emitowanych w telewizji, radiu i Internecie, wprowadzanego pod pretekstem walki z pandemią Covid-19 - napisały w komunikacie.

Dodają: "Wprowadzenie podatku od reklam stanowi nie tylko zagrożenie dla rynku mediowego, ale także zagrożenie dla branż powiązanych. Wprowadzenie podatku spowoduje zwiększenie cen reklam, co przełoży się na ceny reklamowanych leków, wyrobów medycznych oraz suplementów diety i ostatecznie dotknie odbiorcę zainteresowanego ww. produktami, które często są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i utrzymania stanu zdrowia .

Nowy podatek, w nieuprawniony sposób, traktuje na równi produkty lecznicze, wyroby medyczne i suplementy diety z produktami powszechnie uważanymi za szkodliwe dla zdrowia, jak napoje z wysoką zawartością cukru. Takie podejście spowoduje, iż największym podatkiem zostaną objęte zarówno reklamy produktów poprawiających zdrowie, niejednokrotnie stosowanych wspierająco do walki z COVID-19, jak i produktów mających negatywny wpływ na zdrowie publiczne.

Wprowadzenie nowego podatku dyskryminuje produkty niezwykle ważne z punktu widzenia zdrowia publicznego, jak leki, czy też wyroby medyczne, poprzez objęcie ich wyższą stawką opodatkowania.

Podatek wprowadza także nieuprawnione preferowanie jednych firm, podczas gdy selektywnie obciąża się te, które w czasie pandemii stanęły i stoją na wysokości zadania, dostarczając pacjentom i sektorowi ochrony zdrowia środki niezbędne do walki z koronawirusem i COVID-19.

Obciążenia finansowe spowodują destabilizację gospodarki w wielu obszarach, nie tylko stanowiąc zagrożenie rozwoju rynku mediów, ale poprzez oddziaływanie na inne branże w konsekwencji negatywny wpływ przeniesie się na reklamowane produkty, a ostatecznie stratny będzie sam pacjent.

Mając na uwadze dalekosiężne negatywne oddziaływanie proponowanego podatku, jesteśmy przeciwni jego wprowadzeniu i wzywamy do wycofania się z tego pomysłu".

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH