Neuca zwiększyła udziały w rynku hurtu aptecznego rdr

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Neuca   14-05-2021, 09:02

Neuca zwiększyła udziały w rynku hurtu aptecznego rdr Hurtownia farmaceutyczna podsumowuje wyniki Fot. ShutterStock Data dodania: 20 grudnia 2022

Udziały grupy w rynku hurtu aptecznego wyniosły na koniec marca 31,5 proc., wobec 30,8 proc. rok wcześniej - wynika z informacji spółki.

Skonsolidowane przychody Grupy Neuca w I kw. 2021 roku wyniosły 2,3 mld zł, wobec 2,4 mld zł rok wcześniej i były niższe od prognoz o 4,6 procenta.

Udział w hurcie aptecznym

Rentowność sprzedaży brutto w I kw. 2021 roku ukształtowała się na poziomie 10,9 proc., była więc wyższa o 0,99 pkt. proc. rdr.

Udziały grupy w rynku hurtu aptecznego wyniosły na koniec marca 31,5 proc., wobec 30,8 proc. rok wcześniej.

Obecnie Grupa Neuca dostarcza leki do blisko 13 tys. aptek i punktów aptecznych, 2,5 tys. szpitali i ZOZ-ów oraz 1,4 tys. innych podmiotów rynku około-zdrowotnego.

Rentowność z powodu lepszej struktury produktowej sprzedaży

EBITDA grupy Neuca wyniosła w pierwszym kwartale 83,3 mln zł, w stosunku do 84,8 mln zł w roku poprzednim.

Zysk operacyjny wyniósł 64,7 mln zł, wobec 70 mln zł rok wcześniej. Prognozy dotyczące EBITDA i zysku operacyjnego zakładały odpowiednio: 71,6 mln zł i 53,4 mln zł.

Skonsolidowane przychody ukształtowały się na poziomie 2,3 mld zł, wobec 2,4 mld zł rok wcześniej i były niższe od prognoz o 4,6 proc.

Rentowność sprzedaży brutto w pierwszym kwartale 2021 roku wyniosła 10,9 proc., była więc wyższa o 0,99 pkt. proc. rdr. Spółka podała, że rentowność ta uległa polepszeniu głównie z powodu lepszej struktury produktowej sprzedaży.

W podziale na segmenty

Głównym obszarem działalności Grupy Neuca jest hurtowa sprzedaż produktów farmaceutycznych do aptek. Przychody w tym segmencie wyniosły w pierwszym kwartale 2,2 mld zł i były niższe rdr o 13,6 proc. Zysk operacyjny segmentu spadł w tym czasie do 40,2 mln zł, z 53,5 mln zł rok wcześniej.

Udziały grupy w rynku hurtu aptecznego wyniosły jednak na koniec marca 31,5 proc., w porównaniu do  30,8 proc. rok wcześniej. W obszarze aptek niezależnych udziały wyniosły 36,4 proc. (+2,4 pkt. proc. rdr). W programach partnerskich (Partner, Partner+ i IPRA) na koniec marca brało udział ponad 3 tys. aptek.

W segmencie biznesów pacjenckich w pierwszym kwartale grupa zrealizowała przychody z obszaru przychodni, badań klinicznych oraz telemedycyny na poziomie 62,9 mln zł (+59 proc. rdr) i EBIT w wysokości 10,3 mln zł (1,5 mln zł przed rokiem).

Segment marek własnych odnotował z kolei 41,1 mln zł przychodów, w stosunku do 31,8 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny tego segmentu wyniósł 14,2 mln zł, wobec 15,2 mln zł rok wcześniej.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH