"Nie" dla sygnałów dźwiękowych alarmowych w komunikacji reklamowej

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: KER/ rynekaptek.pl   08-09-2016, 11:08

"Nie" dla sygnałów dźwiękowych alarmowych w komunikacji reklamowej Poszło o użycie w reklamie dźwięku alarmowego stosowanego w karetkach

Sygnał karetki w reklamie suplementu - zdaniem słuchacza - może być mylący dla osób, które słuchają radia podczas prowadzenia auta. Poskarżył się w tej sprawie Komisji Etyki Reklamy. Z jakim skutkiem?

Nie jest to reklama w sensie ścisłym, ale dżingiel sponsorski emitowany przed i po prognozie pogody w radiowej Trójce (kilka razy dziennie). Rozpoczyna się sygnałem karetki pogotowia, a następnie dwójka lektorów czyta: "Na prognozę pogody zaprasza producent suplementu diety Gold Omega 3. Gold Omega 3 - strażnik Twojego serca".

Zdaniem słuchacza, rozlegający się na początku sygnał karetki pogotowia może być bardzo mylący dla osób, które słuchają radia podczas prowadzenia auta. Kierowcy mogą spodziewać się prawdziwej karetki, reagować nieprzewidywalnie, skupiać uwagę na błędnych bodźcach, co w efekcie może powodować zagrożenie w ruchu drogowym.

Uznał, że twórca reklamy złamał zasadę, zgodnie z którą „reklamodawca, promujący, pośrednik i środki przekazu, każdy wyłącznie w zakresie swojej działalności dotyczącej reklamy, będzie przestrzegał zasady, aby odbiorca reklamy powstałej lub rozpowszechnianej z jego udziałem mógł zawsze zidentyfikować, że dany przekaz jest reklamą".

Jak argumentował reklamodawca, nawet jeśli "pierwotny sygnał karetki dezorientuje kierowcę, dalsza treść przekazu pozwala z łatwością i szybko (sygnał karetki trwa zaledwie sekundę) zorientować się, że sygnał karetki nie jest związany z rzeczywistą karetką. Tym bardziej, że zarówno dźwięk karetki z przekazu jak i ww. sformułowanie mają to samo natężenie, modulację i dobiegają z tego samego kierunku tj. głośników pojazdu. Najistotniejsze jest jednak, że całość przekazu pozwala z łatwością zorientować się odbiorcy, że ma do czynienia z przekazem sponsorskim".

Jednak tym razem Zespół Orzekający KER przychylił się do stanowiska słuchacza i stwierdził, że w komunikacji reklamowej nie powinno się używać sygnałów dźwiękowych alarmowych zarezerwowanych dla pojazdów uprzywilejowanych, aby nie dezorientować kierowców, a co za tym idzie nie narażać ich na niebezpieczeństwo.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH