
Prezes Naczelnej Rady Aptekarskiej Grzegorz Kucharewicz apeluje o powstrzymanie się od prowadzenia kampanii reklamowych sieci aptek w kościołach.
Chodzi o informacje dotyczące promocji, z których mogą skorzystać starsze osoby. Proboszczowie, którzy zgodzili się na ich rozpowszechnianie, zaznaczają, że chodziło im o to, by seniorzy mogli skorzystać z obniżki cen leków.
Kucharewicz poinformował, że do Naczelnej Izby Aptekarskiej w Warszawie docierają informacje o kampanii reklamowej sieci aptek Dbam o Zdrowie, Grupy PGF i spółki ePRUF, która prowadzona jest również w niektórych kościołach na terenie kraju.
„Niedawno media doniosły o akcji reklamowej w świątyniach diecezji bydgoskiej, gdzie pojawiły się ulotki i plakaty zachęcające do skorzystania z programu Senior. Jest on adresowany do osób powyżej 75. roku życia i umożliwia zakup leków sprzedawanych na receptę z dwudziestopięcioprocentowym dofinansowaniem" – pisze do biskupów Kucharewicz.
Dodaje, że zgodę na reklamowanie programu wydała kuria diecezjalna w Bydgoszczy, a księża informowali o nim podczas mszy św, ministranci rozdawali ulotki.
„Zarówno te, jak i inne programy lojalnościowe, skierowane do różnych grup społecznych, możliwe są dzięki silnej, uprzywilejowanej pozycji ekonomicznej dużych sieci aptek. Programy te wykorzystywane są w wojnie cenowej o dominację na polskim rynku farmaceutycznym. Wybranym sieciom aptek koncerny farmaceutyczne udzielają wysokich rabatów, dochodzących nawet do 70 proc., które nie są dostępne dla aptek indywidualnych" – czytamy w liście prezesa NRA.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych