Choć Pfizer i Ferrosan nie są liderami na polskim rynku OTC, fuzja dwóch mocnych graczy może być zagrożeniem dla niektórych kategorii produktów, w których Ferrosan ma mocną pozycję.
– Dzięki przejęciu Ferrosanu Pfizer będzie miał możliwość rozszerzenia biznesu w perspektywicznych kategoriach OTC, takich jak leki na stawy i oczy, w których funkcjonują dwie marki Ferrosanu, Zinaxin i Strix – komentuje dla Gazety Prawnej Maciej Kunicki, ekspert do spraw rynku OTC w IMS Health.
– W dalszej perspektywie może się okazać, że mniejsze firmy w tych kategoriach produktowych po prostu wypadną z rynku – dodaje.
Przychody Pfizera wzrosły w zeszłym roku o 36 proc., jednak zyski spadły o 4 procent. Powód: rosną wydatki na badania nad nowymi lekami. Ponieważ firmie wygasają patenty na innowacyjne leki, szuka innych źródeł dochodów.
Więcej: http://biznes.gazetaprawna.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych