
W czołówce reklamodawców tradycyjnie znajdują się producenci leków i suplementów diety. Według firmy PMR, w 2018 r. wydatki Polaków na leki OTC i suplementy diety sięgnęły prawie 13,3 mld zł, o 7 proc. więcej niż rok wcześniej.
Potentat rynku leków i suplementów, firma Aflofarm Farmacja Polska z wydatkami cennikowymi na poziomie 1,86 mld zł pozostaje trudnym do pobicia liderem reklamy - pisze "Rzeczpospolita". Jednak w 2018 r. jako jedyna z pierwszej piątki ograniczył budżet w mediach.
Jak wyjaśnia prezes Aflofarmu, Jacek Furman, firma w 2018 r. skupiła się głównie na promocji leków i wyrobów medycznych. – W związku z tym zmianie ulega cała nasza strategia. Ograniczamy budżety mediowe na rzecz budowania relacji i bezpośredniej komunikacji z lekarzami i farmaceutami – mówi Furman.
Za to dynamiczny wzrost inwestycji w reklamę w mediach ma za sobą inna firma z tej branży – Natur Produkt Zdrovit. Zwiększyła budżet marketingowy aż o 51 proc., wydając na reklamę nieco ponad 611 mln zł, co dało jej trzecie miejsce wśród reklamodawców.
Jak zaznacza Izabela Rokita-Krześniak, dyrektor innowacji i komunikacji w agencji mediowej Zenith, chociaż duże firmy mają największy udział w wydatkach reklamowych w tej kategorii, to w 2018 r. z dużymi budżetami zaczęli wchodzić do mediów również mniejsi gracze i to oni wpłynęli na wzrost wydatków branży farmaceutycznej.
Więcej: https://www.rp.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych