
Z danych CBOS wynika, że 40% Polaków korzysta w sposób „mieszany” z usług NFZ oraz opłacanej prywatnie opieki medycznej. Dane gromadzone przez Polską Izbę Ubezpieczeń pokazują z kolei rosnącą popularność polis zdrowotnych.
Według informacji podsumowującej pierwszy kwartał 2017 r. liczba ubezpieczonych wzrosła rok do roku o prawie 30% i osiągnęła poziom 2 mln osób. Dynamiczny przyrost użytkowników polis widoczny jest zarówno wśród klientów indywidualnych (59% wzrost), jak i w obszarze rozwiązań grupowych (zmiana o 21%).
- Do tej pory Polacy ubezpieczeniami zdrowotnymi posiłkowali się zazwyczaj w razie potrzeby skorzystania z porad specjalisty lub wykonania badań diagnostycznych, na które w ramach NFZ musieliby czekać średnio kilka miesięcy. Zauważyliśmy jednak, że nastąpiła zmiana tendencji. Osoby posiadające polisy medyczne coraz częściej w ogóle rezygnują z usług NFZ w ramach opieki doraźnej i ambulatoryjnej. Potwierdzają to gromadzone przez nas dane. Najczęściej realizowanymi świadczeniami są wizyty u internisty, ginekologa czy pediatry - wskazuje Małgorzata Jackiewicz, dyrektor sprzedaży ubezpieczeń zdrowotnych w Saltus Ubezpieczenia.
Fakt zastępowania porad w ramach NFZ wizytami i badaniami w ramach zakupionego wcześniej ubezpieczenia potwierdza również przeprowadzone przez Saltus Ubezpieczenia badanie fokusowe na temat wymagań pracodawców i pracowników odnośnie polis medycznych. Osoby korzystające z nich oczekują, że w ramach ochrony będą miały zapewniony nielimitowany dostęp do praktycznie wszystkich świadczeń zdrowotnych w placówkach zlokalizowanych w całej Polsce. Dotyczy to zarówno listy oferowanych konsultacji lekarzy specjalistów, jak również badań diagnostycznych, zabiegów ambulatoryjnych czy wizyt domowych.
Ważnym elementem oferty ubezpieczycieli w oczach ubezpieczonych jest również możliwość rozszerzenia ochrony na swoich najbliższych. Oczekują oni uwzględnienia ich w ramach własnej polisy lub zniżki na zakup dodatkowego ubezpieczenia dla każdego członka rodziny.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych