Raport: nastoje w branży marketingu farmaceutyczngo nie są złe

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: NEKK/ rynekaptek.pl   17-04-2020, 15:04

Raport: nastoje w branży marketingu farmaceutyczngo nie są złe Z badań przeprowadzonych przez NEKK wynika, że większość managerów branży pharma spodziewa się długofalowych skutków kryzysu zdrowotnego oraz oczekuje rewizji budżetów pharma-marketingowych (fot. archiwum)

Choć większość firm z sektora farmaceutycznego zapowiedziało rewizję budżetów marketingowych to wzrosty sprzedaży i innych kategorii (przykładowo 21% wzrost liczby użytkowników w internetowych aptekach) powodują optymistyczne spojrzenie na przyszłość.

Tuż przed Świętami Wielkiej Nocy zespół agencji pharmamarketingowej NEKK przeprowadził badanie wśród przedstawicieli działów marketingu 31 firm produkcyjnych branży farmaceutycznej. Badanie dotyczyło aktualnych nastrojów, planów marketingowych oraz spodziewanych zmian w rzeczywistości post-COVID19.

Branża pharma jako jedna z pierwszych odczuła skutki epidemii, choć nie w taki sam sposób jak inne gałęzie gospodarki. Geometryczny wzrost popytu na środki ochrony osobistej, suplementy diety oraz niektóre leki sprawił, że znaczna część firm farmaceutycznych z początkiem marca powołała w swoich strukturach sztaby kryzysowe.

- Od firm związanych z farmacją i medycyną społeczeństwo zawsze oczekuje więcej, a w obecnej sytuacji zachowanie najwyższych standardów jest priorytetem. To samo dotyczy agencji marketingowych specjalizujących się w obsłudze pharmy. Choć zdarzają się zachowania, które oceniam krytycznie t.j. narracja strachu i wykorzystywanie jej w przekazach marketingowych, to jednak należy podkreślić, że w znakomitej większości pharma podeszła do tego kryzysu wzorowo. – mówi Małgorzata Skorwider, dyrektor zarządzająca agencją NEKK.

Z badań przeprowadzonych przez NEKK wynika, że większość managerów branży pharma spodziewa się długofalowych skutków kryzysu zdrowotnego oraz oczekuje rewizji budżetów pharma-marketingowych. Jednocześnie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o konkretnych zmianach w planach swoich marek.

W ocenie NEKK, choć większość firm zapowiedziało rewizję budżetów marketingowych to jednak póki co branża cierpliwie czeka na rozwój zdarzeń. Wzrosty sprzedaży i innych kategorii (przykładowo 21% wzrost liczby użytkowników w internetowych aptekach), a także bardzo korzystne obecnie cenniki kampanii marketingowych pozwalają mimo wszystko patrzeć w przyszłość z nadzieją i umiarkowanym optymizmem.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH