Realizacja zlecenia na sprzęt stomijny. Serwis podpowiada, jak to zrobić

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: stomalife.pl/ rynekaptek.pl   11-02-2020, 13:02

Realizacja zlecenia na sprzęt stomijny. Serwis podpowiada, jak to zrobić Zlecenie, które pozytywnie przeszło weryfikację online oraz ma nadany unikalny numer identyfikujący i kod kreskowy, można od razu przekazać do sklepu medycznego (fot. archiwum)

Od 1 stycznia 2020 roku obowiązują nowe zasady wystawiania i realizacji zleceń na wyroby medyczne, w tym sprzęt stomijny, pieluchomajtki i cewniki. Od 1 kwietnia br. korzystanie z nowego systemu będzie obowiązkowe. Jak zrealizować takie zlecenie?

Serwis stomalife.pl przygotował poradnik dla pacjentów stomijnych, jak otrzymać i zrealizować zlecenie na wyroby medyczne.

Pierwsze zlecenie pacjent otrzymuje wraz z wypisem ze szpitala. Zlecenie jest w postaci wydruku, na którym znajdują się m.in. dane adresowe, pesel, kod choroby, ilość i rodzaj wyrobów medycznych, termin ważności zlecenie i dane wystawcy.

Od stycznia 2020 roku zlecenia mogą być potwierdzane już w trakcie wizyty u lekarza. W przypadku, gdy lekarz dysponuje dostępem do systemu i zlecenie pozytywnie przejdzie weryfikację online, na zleceniu znajdzie się także kod kreskowy, unikalny numer zlecenia oraz adnotacja, czy zlecenie udało się potwierdzić, jeśli natomiast lekarz nie ma dostępu do systemu lub Internetu, pacjent otrzyma zlecenie bez kodu kreskowego i numeru.

Sposób wystawiania zlecenia jest uzależniony od możliwości technicznych, jakimi dysponuje placówka medyczna wystawiająca zlecenie. Zlecenie może być nawet wystawione odręcznie i również będzie ważne natomiast pacjent będzie z takim zleceniem musiał wykonać dodatkowe czynności.

Zlecenie, które pozytywnie przeszło weryfikację online oraz ma nadany unikalny numer identyfikujący i kod kreskowy, można od razu przekazać do sklepu medycznego. W innym przypadku konieczne jest uzyskanie akceptacji NFZ. Pacjent może osobiście odwiedzić najbliższy oddział NFZ lub przesłać zlecenie do NFZ, aby uzyskać akceptację. Zweryfikowane przez NFZ zlecenie zostanie odesłane na podany przez pacjenta adres.

Wizyta w NFZ również jest konieczna, jeśli zlecenie nie przeszło pozytywnie weryfikacji online lub wystawiono je ręcznie. Pacjent posiadający ważną kartę na zaopatrzenie w wyroby medyczne, do końca roku 2020 może otrzymać zlecenie wystawione odręcznie lub bez nadanego kodu kreskowego i będzie mógł zrealizować takie zlecenia bez konieczności przesyłania go do akceptacji NFZ.

Sprzęt stomijny wydawany jest zawsze na pełne miesiące, nie ma znaczenia, czy pacjent opuszcza szpital pierwszego, czy ostatniego dnia miesiąca. Jeśli wyjście zaplanowano pod koniec miesiąca, należy dopilnować jak najszybszego przekazania zlecenia do sklepu medycznego, aby odebrać sprzęt jeszcze na bieżący miesiąc.

comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH