
Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat - zauważa mgr farm. Walenty Zajdel.
W związku z dużą nowelizacją ustawy Prawo farmaceutyczne Walenty Zajdel, przewodniczący Komisji ds. Aptek Szpitalnych, wystosował pismo do Ministra Zdrowia z prośbą o wprowadzenie przepisów zaproponowanych w raporcie z dnia 1 września 2016 roku Zespołu ds. uregulowania reklamy leków , suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych.
"Co sądzi Pan Minister Zdrowia o wszechobecnej reklamie w mediach? Nie wiadomo, ponieważ w czasie kilkunastu miesięcy urzędowania Pan Minister w ogóle nie wypowiedział się na ten temat. Milczenie Pana Ministra jest odczytywane jako zgoda na zaistniałą sytuację" - pisze Walenty Zajdel.
Dodaje: - Pan Krzysztof Łanda, wiceminister zdrowia, był przewodniczącym Zespołu ds. uregulowania reklamy leków, suplementów diety i innych środków spożywczych oraz wyrobów medycznych. Odbyło się pięć posiedzeń Zespołu. Pan przewodniczący nie uczestniczył w żadnym z nich. Takie są fakty. Fakty tworzą prawdę. Prawdy się nie dyskutuje.
Wystarczy jedno rozporządzenie
Zdaniem członka ministerialnego Zespołu, zasadne byłoby uregulowanie przedmiotowej sprawy w jednym Rozporządzeniu Ministra Zdrowia w sprawie reklamy produktów leczniczych, suplementów diety oraz wyrobów medycznych.
W związku z tym w trakcie nowelizacji ustawy Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw należałoby wprowadzić w ustawie o wyrobach medycznych oraz w ustawie o bezpieczeństwie żywności i żywienia odpowiednio przepisy:
„Minister właściwy do spraw zdrowia określi w drodze rozporządzenia: 1) warunki i formy reklamy wyrobów medycznych (suplementów diety) kierowanej do publicznej wiadomości; 2) niezbędne dane, jakie reklama ma zawierać; 3) sposób przekazywania reklamy; – uwzględniając w szczególności obowiązek obiektywnej prezentacji wyrobu medycznego (suplementu diety) oraz bezpieczeństwo jego
0.74 MB typ pliku: Prezentacja PDF
2.27 MB typ pliku: Prezentacja PDF
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych