
Przemysł farmaceutyczny szacuje, że zakaz reklamy leków sprzedawanych bez recepty i suplementów diety spowoduje spadek wartości produkcji o 1,7 mld zł rocznie – wylicza Gazeta Polska Codziennie.
Według szacunków, Polacy w 2014 r. na zakup preparatów bez recepty przeznaczyli ponad 12 mld zł. Na suplementy diety wydali w 2015 r. - 3,5 mld zł., z kolei prognozy mówią, że w 2020 r. wydatki na same suplementy przekroczą 5 mld zł.
Jak wskazuje gazeta, nadmierne przyjmowanie leków bez recepty, spowodowane jest lawinowym wręcz wzrostem liczby przekazów handlowych dotyczących tych produktów.
W latach 1997–2015 liczba spotów reklamowych emitowanych w radiu i telewizji wzrosła prawie dwustukrotnie. W 2016 roku telewizje zainkasowały od branży farmaceutycznej za reklamy łącznie ponad 700 mln zł.
Więcej: http://gpcodziennie.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych