Relacje handlowe z klientem czy relacje kliniczne z pacjentem?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Mark Kozioł, MM/rynekaptek.pl   17-10-2016, 08:01

Relacje handlowe z klientem czy relacje kliniczne z pacjentem? Właściciele aptek ciągle się zastanawiają nad potrzebą zatrudnienia farmaceutów w aptekach.

Sytuacja, jaka panuje w aptekach w Wielkiej Brytanii jest katastrofalna. Farmaceuci wykonują tylko polecenia służbowe od pracodawców, dla których mało istotne jest zdrowie pacjentów - uważa Mark Kozioł ze stowarzyszenia Pharmacy Defence Association.


Kiedy liczy się tylko zysk
Podał kolejny przykład. Farmaceuci działają zgodnie z zasadami "The Medicines Use Review". W ramach tego systemu, dokonują przeglądu leków, które pacjent ma wskazane na recepcie lekarskiej. W sytuacji, kiedy farmaceuta widzi możliwość zmiany preskrypcji z uwagi na bezpieczeństwo pacjenta, dokonuje jej, a w zamian apteka dostaje 28 funtów.

- Jednak to rozwiązanie ma drugie dno. Zdarza się, że pracodawca, nie bacząc na dobro pacjenta, wymusza na farmaceucie wykonanie odpowiedniej ilości zmian farmakoterapii dziennie, byle apteka zyskała za to dodatkowe pieniądze od płatnika - opisywał. - To rozwiązanie jest dobre, kiedy umożliwia lepszy kontakt z pacjentem. Ale nie wtedy, kiedy liczy się tylko zysk.

- Takie jest myślenie właściciela apteki: nie ważny jest pacjent, musisz postępować zgodnie z moimi poleceniami i wykonywać co najmniej dwa takie przeglądy dziennie, aby apteka mogła dostać więcej pieniędzy od państwa. Zyski z tego tytułu mogą sięgać wówczas nawet 10 tys. funtów rocznie - dodał.

Organizacja wspierania aptekarzy
W odpowiedzi na zagrożenie ze strony pracodawców, na jakie narażeni są farmaceuci pracujący w Wielkiej Brytanii, w 2003 roku powstała organizacja "The Pharmacists` Defence Assiociation", która wspiera aptekarzy. Zajmuje się wyłącznie ich interesami - nie organizacjami, nie sieciami tylko sprawami indywidualnych farmaceutów.

Farmaceuci pracują w środowisku coraz bardziej dla nich nieprzychylnym. Są wzywani do sądów, zwalniani z pracy. - Dlatego ktoś musi ich bronić oraz wspierać wszelkie działania, które prowadzą do powstania wspólnej strategii dla zawodu, która określi zawód farmaceuty jako tego, który chce coś dobrego zrobić dla pacjentów.

- W ostatnim roku przeprowadziliśmy ponad 5 tysięcy różnych spraw. Najwięcej dotyczyło konfliktów między farmaceutą a pracodawcą.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH