
Zmiany dotyczące sposobu reklam suplementów mogą w pewnym stopniu wpłynąć na spowolnienie rozwoju rynku tych produktów, ale zmiany te są potrzebne – przyznaje Jarosław Lichodziejewski, prezes Związku Producentów i Dystrybutorów "Suplementy Polska".
W latach 2017–2020 polski rynek suplementów diety będzie rósł rocznie o blisko 8 proc. – wynika z badań firmy PMR. Tym samym będzie najdynamiczniej rozwijającą się częścią całego rynku farmaceutycznego. W 2020 r. wartość krajowego rynku suplementów ma przekroczyć 5 mld zł. Wówczas rynek farmaceutyczny ma być wart prawie 38 mld zł - pisze Rzeczpospolita.
Obecnie w Ministerstwie Zdrowia prowadzone są prace nad nowelizacją ustawy – Prawo farmaceutyczne oraz niektórych innych ustaw, które swoim zakresem mają objąć zapisy dot. ograniczeń na rynku suplementów diety.
– Zmiany dotyczące sposobu reklam suplementów mogą w pewnym stopniu wpłynąć na spowolnienie rozwoju rynku tych produktów, ale zmiany te są potrzebne – przyznaje Jarosław Lichodziejewski.
Wskazuje, że choć rynek ten wymaga ucywilizowania, to nie można wyeliminować reklam całkowicie, ponieważ dla wielu nadawców przychody z reklam suplementów stanowią 20 proc. całości przychodów.
Więcej: www.rp.pl
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych