
W pierwszym kwartale 2017 roku branża farmaceutyczna przeznaczyła na promocję ponad 311 milionów złotych czyli o 10% więcej niż rok temu - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Reklamodawcy z kategorii farmaceutyki i parafarmaceutyki w pierwszym kwartale 2017 roku wydali ponad 299 milionów na promocję, co stanowi 96% wydatków całego sektora produktów farmaceutycznych. Reklama usług zdrowotnych to 3% nakładów, a sprzętu medycznego - 1%. Nakłady na promocję usług zdrowotnych wzrosły o 41% rok do roku.
Reklamodawcy najchętniej promowali środki przeciw przeziębieniu (30% udziału). Nakłady zmalały jednak o 6% rok do roku i wyniosły ponad 94 miliony złotych. Na drugim miejscu bez zmian uplasowały się witaminy, środki pobudzające i środki odpornościowe (19% udziału), a na trzecim środki wspomagające układ trawienny (8% udziału).
Tradycyjnie już wydatki tej branży charakteryzują się dużą sezonowością. W pierwszym kwartale najwięcej reklam stanowiły reklamy środków przeciw przeziębieniu i wspomagających odporność oraz witamin. Jest to kluczowy okres sprzedażowy, dlatego wyraźnie widać rosnącą aktywność marek z tego segmentu – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
Kolejny raz liderem w tej kategorii jest Aflofarm z wydatkami na poziomie 94 milionach i wzrostem o prawie 25%. Na drugim miejscu plasowało się USP Zdrowie (26 milionów). Na 3. z 4. miejsca awansowała Polpharma Zakłady Farmaceutyczne. Olimp Laboratories produkujący suplementy diety zanotował spadek pozycji z 3. na 6. i nakładów o 17%.
Tradycyjnie sektor produktów farmaceutycznych najchętniej i najwięcej inwestuje w reklamę telewizyjną (60%). Drugim najpopularniejszym medium jest radio (20%), a trzecim magazyny (14%).
W tym kwartale wyraźnie widać wzrost zainteresowania reklamą w magazynach o 62% w stosunku do pierwszego kwartału ubiegłego roku. Telewizja pozwala skutecznie zbudować zasięg kampanii w relatywnie krótkim czasie. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że wydatki przeznaczane na reklamę w niej nie rosną. Jest to związane prawdopodobnie ze zwiększeniem inwestycji w promocję w radiu i magazynach.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych