W pierwszym kwartale 2017 roku branża farmaceutyczna przeznaczyła na promocję ponad 311 milionów złotych czyli o 10% więcej niż rok temu - wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
- Producenci z branży farmaceutycznej poszukują nowych kanałów komunikacji ze swoimi grupami celowymi. W pierwszej kolejności wybierają radio, które gwarantuje jedne z najniższych kosztów dotarcia oraz dobrze oddziałuje na efekt sprzedażowy. Z raportu CBOS wynika, że po niemal wszystkie typy leków OTC i suplementy diety częściej sięgają kobiety niż mężczyźni, co może wpływać na wzrost popularności magazynów chętniej czytanych właśnie przez panie – Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia. Tylko 2% nakładów jest przeznaczana na promocję w Internecie.
Aflofarm w reklamę telewizyjną inwestuje mniej niż średnia – w analizowanym kwartale było to 42%. Silnie za to stawia na radio lokując tam prawie 40% swojego budżetu. Z kolei USP Zdrowie i Polpharma Zakłady Farmaceutyczne wyraźnie preferują telewizję jako medium reklamowe, gdzie wydają odpowiednio 89% i 83% swoich środków.
Analiza została przygotowana przez dom mediowy Codemedia na podstawie unettowionych danych Kantar Media
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych