Strategia marketingowa dla apteki

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Robert Gontarek, LJ/rynekaptek.pl   07-03-2011, 07:08

Strategia marketingowa dla apteki

Posiadany asortyment trzeba odpowiednio prezentować na aptecznej półce. Celem jest wywołanie impulsu, który skłoni klienta do zakupu. Jak wyeksponować leki, by wzrosła ich sprzedaż? Poniżej przedstawiamy wybrane sposoby postępowania.


3. Warto w pełni wykorzystywać potencjał aptecznej witryny. Umieszczoną na niej ekspozycję powinno się również uzależniać od aktualnego sezonu, ważne też, by urozmaicać ją przynajmniej raz w miesiącu. To dobre miejsce na prezentację korzystnych cen, ale również na wykorzystanie elementu zaskoczenia jakimś niecodziennym produktem.

W grupie siła
4. Dobrym pomysłem jest utworzenie w pomieszczeniu pewnych stref dla określonych produktów i eksponowanie ich tam w większej ilości sztuk. Klient łatwiej przeoczy pojedynczą butelkę syropu niż kilka rozstawionych obok siebie na niewielkiej powierzchni.

5. Istotne, by regularnie wprowadzać do sprzedaży nowości rynkowe. Informując o nich klientów warto zaznaczać, że asortyment obejmuje różne kategorie. Dla najnowszych produktów dobrze wyznaczyć odrębną przestrzeń, by po wejściu do apteki stały klient mógł zawsze spoglądać w określonym kierunku.

6. Należy określić, które produkty najczęściej kupowane są w sposób przemyślany, które natomiast pod wpływem chwili – a następnie zainwestować w tablice reklamowe dla tej drugiej kategorii.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH