Suplementy. Nie wierz w to, że stracisz 15 kilogramów w dwa tygodnie. Jak przebić się do świadomości konsumentów?

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Luiza Jakubiak/ rynekaptek.pl   10-03-2020, 08:01

Suplementy. Nie wierz w to, że stracisz 15 kilogramów w dwa tygodnie. Jak przebić się do świadomości konsumentów? Podstawą do tworzenia kampanii edukacyjnej jest zdiagnozowanie problemu - uważa przedstawiciel GIS (fot. archiwum)

Jestem przeciwna wyprowadzaniu suplementów z aptek. Wręcz uważam, że suplementy powinny być sprzedawane w aptece, powinna być rozwijana opieka farmaceutyczna i system IT obejmujący lekarza, farmaceutę i dane pacjenta. Apteka to jest najlepsze miejsce do tego - uważa Anna Kowalczuk, dyrektor Narodowego Instytutu Leków.

Poziom wiedzy na temat suplementów jest nadal bardzo słaby. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale też osób z wykształceniem medycznym oraz podmiotów, które wprowadzają je na rynek.

Jedna na pięć osób z wykształceniem medycznym jest przekonana, że przed dopuszczeniem do obrotu suplementy diety muszą być przebadane pod kątem skuteczności i bezpieczeństwa, podobnie jak suplementy dostępne w aptekach – wynika z raportu "Regulacja rynku suplementów diety", który został przedstawiony przez Polski Instytut Ekonomiczny podczas spotkania prasowego (Warszawa, 9 marca br.).

36 proc. ankietowanych z wykształceniem medycznych nie jest świadoma, że suplementy są produktami żywnościowymi, a 31 proc. uważa, że przy rejestracji suplementu konieczne jest uzyskanie pozytywnej oceny składu produktu przez odpowiedni organ nadzorczy.

Na braki w świadomości profesjonalistów medycznych zwrócił też uwagę Przemysław Rzodkiewicz, zastępca dyrektora Departamentu Bezpieczeństwa Żywności i Żywienia GIS: - Od tego roku weszła e-recepta. Mamy telefony od lekarzy, od firm farmaceutycznych i przedsiębiorców, bo na e-recepcie nie można przepisać suplementu diety, który jest żywnością. Ten element braku niemożności odróżnienia leku od suplementu pojawił się mimochodem przy okazji e-recepty.

- Te braki świadomości dotyczą też podmiotów, które działają na rynku spożywczym. Obowiązek zgłoszenia spoczywa na podmiocie, który jako pierwszy wprowadza produkt do obrotu w łańcuchu dystrybucyjnym - wyjaśnił przedstawiciel GIS.

Najsłabiej w tym rankingu wypadają konsumenci: 45 proc. z ankietowanych jest przekonanych, że suplementy diety są testowane pod względem skuteczności, a 43 proc. wierzy, że podlegają takim samym standardom nadzoru, jak leki.

- Podstawą do tworzenia kampanii edukacyjnej jest zdiagnozowanie problemu - zauważył dyrektor Rzodkiewicz. Jego zdaniem, w związku z obrotem suplementami są pewne elementy związane z ich bezpieczeństwem, szczególnie jeśli chodzi o te dostępne w Internecie: - Położenie w takiej kampanii nacisku na kupowanie suplementów ze sprawdzonych źródeł i do tego krótki komunikat "suplement to żywność" i "nie wierz w to, że stracisz 15 kilogramów w dwa tygodnie", jest czymś, z czym można się przebić do świadomości konsumentów.

comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH