
Apteka we Wleniu na terenie powiatu lwóweckiego, w dniach, kiedy winna pełnić całodobowy dyżur, w drzwiach wywiesza karteczkę z informacją, iż z powodu epidemii nie ma możliwości takiego dyżurowania, a zamiast tego oferuje teleporadę między 18.30 a 8.00 rano.
Informacja na drzwiach apteki informuje też o najbliższej czynnej aptece.
Z właścicielką apteki skontaktował się serwis lwowecki.info. Zgodnie z uzyskaną odpowiedzią, "każdy pacjent, który trafi pod drzwi apteki we Wleniu ma podany tam numer telefonu, pod który może zadzwonić i uzyskać teleporadę, a w przypadku konieczności wydania leków pracownik wsiada w samochód i przyjeżdża z Jeleniej Góry do Wlenia i wydaje lek".
W dalszej kolejności dziennikarz lokalnego serwisu skierował zapytanie w tej sprawie do Dolnośląskiego WIF.
"Kierownik apteki poinformował pisemnie, iż dyżury w roku 2020 pełnione były w terminach wyznaczonych przez Rade Powiatu Lwóweckiego i w czasie pełnienia dyżuru w 2020 roku żaden pacjent nie zadzwonił pod podany numer telefonu ani nie pojawił się w aptece" – tłumaczy w piśmie do redakcji mgr farm. Dominika Krupa – Wiśniowska, zastępca DWIF we Wrocławiu.
Dodała, że inspektorat skierował do kierownika apteki pismo przypominające o obowiązku świadczenia usług aptek w czasie świąt i godzinach nocnych wraz z informacją, że poprzez "pełnienie dyżuru przez aptekę należy rozumieć stałą obecność magistra farmacji w aptece podczas dyżuru".
Tego obowiązku nie wypełnia wymóg uprzedniego telefonicznego skontaktowania się pod wskazanym numerem telefonu, bowiem istotnie ogranicza dostępność usług aptecznych w porze nocnej.
Więcej: https://lwowecki.info/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych