Trwale wyeliminować nierzetelnych producentów suplementów

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Luiza Jakubiak/ rynekaptek.pl   23-03-2017, 08:01

Trwale wyeliminować nierzetelnych producentów suplementów

Na rynek suplementów diety należy spojrzeć z jednej strony przez pryzmat pacjenta i jego bezpieczeństwa zdrowotnego, a z drugiej na biznes, który chce maksymalizować swoje zyski - ocenia Piotr Brukiewicz, prezes Śląskiej Izby Aptekarskiej.


Problemem jest sprzedaż internetowa
Zgodnie z założeniami Kodeksu, wyrażenie „suplement diety” zawsze będzie w tym samym miejscu na wszystkich przekazach reklamowych i będzie musiało zajmować określoną powierzchnię pola, na którym się znajduje. W przekazach telewizyjnych będzie to 10 proc. wysokości powierzchni całej reklamy, w reklamach radiowych będzie musiało być powiedziane przynajmniej  jeden raz, że chodzi o suplement. Takie reklamy nie powinny już kojarzyć suplementu z właściwościami leczniczymi i w żaden sposób ich nie sugerować.

- Z drugiej strony jesteśmy zaniepokojeni bardzo negatywnym wydźwiękiem raportu, który dotyczył funkcjonowania i nadzoru organów państwowych nad rynkiem, a w powszechnym odbiorze jest raportem, który dotyczy jakości suplementów. Przykłady produktów, które zostały wybrane, to nie jest reprezentatywne spektrum przekroju suplementów na rynku – mówiła szefowa KRSiO.

Dodała, że problemem dla branży jest sprzedaż internetowa: - Produkty często tam pojawiające się pochodzą spoza UE, są bez oznakowania. Mogą stanowić zagrożenie dla konsumentów. Wyzwaniem jest zwiększenie nadzoru nad sprzedażą suplementów przez Internet.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH