W branży farmaceutycznej liczy się współpraca

FINANSE I ZARZĄDZANIE

Autor: Milena Motyl/ rynekaptek.pl   02-11-2016, 08:03

W branży farmaceutycznej liczy się współpraca Krajowe firmy dużo inwestują w produkcję i rozwój - ocenia dyrektor Polpharmy

Medycyna jest i będzie jedną z najbardziej innowacyjnych gałęzi gospodarki. Chcemy, aby Polska była postrzegana na świecie przez perspektywę branży, która ma wysoki współczynnik innowacyjności i rozwoju - mówi Krzysztof Ładna wiceminister zdrowia.


Kępiński zapowiedział, że firma zainwestuje w kolejne 200 miejsc pracy w obszarze IT, cyber-bezpieczeństwa, zarządzania, monitorowania oraz w produkcję leków: - Ważnym elementem rozwoju jest zachęcanie liczących się firm na świecie do inwestycji w Polsce, ale równie ważna jest rola Ministerstwa Rozwoju i resortu zdrowia, aby dbać o inwestycje, które w Polsce już są – dodał.

Inteligenta refundacja
Sebastian Szymanek, dyrektor generalny firmy Polpharma, ocenił jednak, że krajowy przemysł farmaceutyczny jest tylko „cienkim paseczkiem” w porównaniu do przemysłu spożywczego czy motoryzacyjnego: - Nie zgodzę się z tym, że jako branża farmaceutyczna osiągnęliśmy szczyt naszych możliwości. Warto spojrzeć na Irlandię. W ostatnich latach ta branża osiągnęła niemal 18 proc. produkcji w stosunku do całego przemysłu wytwórczego w kraju.

Jego zdaniem, w branży farmaceutycznej, zwłaszcza generycznej, drzemią jeszcze ogromne rezerwy. Krajowe firmy dużo inwestują w produkcję i rozwój: - Przyszłość wcale nie należy tylko do biotechnologii. Polska ma szansę stać się pionierem w produkcji leków generycznych, niosących wartość dodaną.

Dyrektor podał przykład leków złożonych, które stanowią nadwyżkę eksportową w Niemczech. Zaznaczył, że jego firma wchodzi jednocześnie w obszar leków biologicznych. Jednak ze strony państwa oczekuje z jednej strony „inteligentnych rozwiązań refundacyjnych”, a z drugiej wsparcia w postaci dyplomacji politycznej stawiającej na eksport takich produktów.

Jak przypomniał Jarosław Oleszczuk, członek zarządu Związku Pracodawców Innowacyjnych Firm Farmaceutycznych INFARMA, proces tworzenia innowacyjnego produktu można podzielić na cztery etapy. W badaniach laboratoryjnych wartością jest identyfikowanie potencjalnego rynku. Drugim elementem są badania przedkliniczne. Następnie są badania kliniczne oraz komercjalizacja produktu. Każdy etap jest istotny - mówił ekspert Infarmy.
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH