Koniec dobrych czasów, czyli ubywa aptek...

POLITYKA LEKOWA

Autor: Piotr Przeniosło/rynekaptek.pl   24-09-2009, 06:11

Tego nie było na polskim rynku farmaceutycznym od kilku dobrych lat. Od 2001 roku aptek nad Wisłą regularnie przybywało, ale ten trend się odwrócił - twierdzi Piotr Kula, prezes firmy analitycznej PharmaExpert. W tym roku można zaobserwować spadek liczby aptek. Nieznaczny, bo nieznaczny, ale może wróżyć kolejne.

– Wprowadzenie przepisów prawnych, które określiłyby ingerencję marketingu, jest zapewne tematem dyskusyjnym. Musielibyśmy sprecyzować o jakich rozwiązaniach mówimy, ale co ważne – osoby odpowiedzialne za politykę lekową muszą rozpatrywać lek, nie jako towar, ale środek, który może także zaszkodzić – tłumaczy prezes Piechula.

– Stąd ważne jest, aby nie tylko określić przepisy dotyczące leków refundowanych. Pamiętajmy o tym, że Polska jest drugim krajem na świecie pod względem ilości spożywanych leków na osobę. Stąd jak najbardziej słusznym byłoby wprowadzenie przepisów, które pozwoliłyby lek chwycić w ryzy – dodaje Stanisław Piechula.

Siła reklamy

Prezes Śląskiej Izby Aptekarskiej wylicza, że aby apteka mogła normalnie funkcjonować to musiałaby obsługiwać minimum 4000 pacjentów, bo w innym przypadku – jak przekonuje – grozi jej wegetacja, która nie pozwala na pełne zaopatrzenie w leki.

– O tym, jak reklamy leków są niebezpiecznie, skutecznie świadczą codzienne sceny z aptek, gdy pacjenci przychodzą i proszą to, co pokazywali wczoraj w telewizji, nie wiedząc nawet o tym, jak działa ten środek. W mojej ocenie chory jeśli potrzebuje leku, powinien iść do lekarza lub wykwalifikowanego farmaceuty, który doradzi mu, co powinien zażyć – mówi Stanisław Piechula.

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH