
AstraZeneca jako pierwsza firma farmaceutyczna w Polsce wprowadza system sprzedaży bezpośredniej dla swoich leków dostępnych na rynku aptecznym - czytamy w komunikacie spółki.
Leki będą dostępne w nowym systemie od 9 maja 2009 roku. W ramach tego rozwiązania producnt będzie współpracować z dystrubutrami: Polską Grupą Farmaceutyczną S.A., Prosper S.A. i Torfarm S.A.
W nowym systemie AstraZeneca staje się kontrahentem dla aptek ogólnodostępnych i punktów aptecznych, chcących zakupić produkty od tej firmy. Sprzedaż odbywać się będzie za pośrednictwem jednego z trzech wymienionych dystrybutorów, świadczących usługi agencyjne na rzecz spółki.
O tym, który z wybranych przez AstraZeneca dystrybutorów będzie odpowiedzialny za zaopatrzenie, zadecyduje ostatecznie sama apteka lub punkt apteczny. Sprzedaż w imieniu i na rzecz wytworcy leków będzie prowadzona także przez sprzedające na rynek apteczny spółki zależne lub stowarzyszone wybranych partnerów.
W ramach agencyjnego modelu usług, dystrybutorom powierzona została rola agentów uprawionych do sprzedawania produktów w imieniu i na rzecz AstraZeneca. Do zadań wybranych partnerów należeć będzie również m.in. magazynowanie i transport leków.
– Mechanizm funkcjonowania nowego rozwiązania jest prosty: w celu złożenia zamówienia apteka będzie musiała skontaktować się z lokalnym biurem handlowym jednego z trzech dystrybutorów. Schemat składania zamówień, reklamacji i zwrotów oraz większości procesów związanych ze sprzedażą pozostanie bez zmian – wyjaśnia Ewa Strzelczyk, koordynator projektu w AstraZeneca Pharma Poland.
Wprowadzenie systemu sprzedaży bezpośredniej leków nie wpłynie na organizację sprzedaży produktów leczniczych tej firmy do szpitali.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych