10 najważniejszych rozwiązań ustawy refundacyjnej według samorządu aptekarskiego

PRAWO

Autor: Eugeniusz Jarosik/rynekaptek.pl   21-02-2011, 07:17

10 najważniejszych rozwiązań ustawy refundacyjnej według samorządu aptekarskiego Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Sztywne ceny i marże, nowa tabela marż detalicznych, obowiązek pobierania odpłatności wynikającej z ustaw, całkowity zakaz reklamy aptek i ich działalności - NIA punktuje najważniejsze zmiany w ustawie refundacyjnej.

9. W art. 47 dodano przepis przewidujący karę pieniężną za stosowanie innych odpłatności i dopłat niż wynikające z ustawy.


10. Wprowadzono całkowity zakaz reklamy aptek i ich działalności. Był to od wielu lat jeden z głównych postulatów samorządu aptekarskiego. Dokonując zmian w przepisach obowiązujących (rozdział 9), w ustawie z dnia 6 września 2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2008 r. Nr 45, poz. 271, z późn. zm.) zmieniono art. 94a i nadano mu brzmienie:

"art. 94a. 1. Zabroniona jest reklama aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności. Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.

1a. Zabroniona jest reklama placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnosząca się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych.

2. Wojewódzki inspektor farmaceutyczny sprawuje nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy w zakresie działalności reklamowej aptek, punktów aptecznych i placówek obrotu pozaaptecznego.

3. W razie stwierdzenia naruszenia przepisu ust. 1 lub 1a wojewódzki inspektor farmaceutyczny nakazuje, w drodze decyzji, zaprzestanie prowadzenia takiej reklamy
 4. Decyzji, o której mowa w ust. 3, nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności”.

Zmieniono art. 129b i nadano mu brzmienie:
„129b.
1. Kto prowadzi reklamę apteki lub punktu aptecznego lub ich działalności,  podlega grzywnie.

comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH