Ciekawe i atrakcyjne pozycje produktowe w aptece miały zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID

PRAWO

Autor: rzeszow.wif.gov.pl/ rynekaptek.pl   22-01-2021, 08:01

Ciekawe i atrakcyjne pozycje produktowe w aptece miały zapobiec rozprzestrzenianiu się COVID Fot. Adobe Stock. Data Dodania: 16 grudnia 2022

Właściciel apteki twierdził, że wyróżnienie cen wybranych produktów nie miało na celu ich reklamy, ale przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19 - przedstawienie produktów w miejscu łatwo dostępnym dla pacjentów służyło sprawnemu uzyskaniu potrzebnych informacji. Co na to WIF?

Dodał: - Kolejnym aspektem przemawiającym za wyróżnieniem wskazanych produktów było postrzeganie ich jako ciekawych i atrakcyjnych pozycji. Przekonanie takie miało swoje podstawy we właściwościach produktów oraz analizie porównawczej produktów o zbliżonym działaniu dostępnych na rynku. Następnym z kolei powodem była niska cena konkretnych produktów, co również wpływało na ich wyróżnienie się. (...) należy zaznaczyć, że produkty te cieszyły się zainteresowaniem pacjentów, co objawiało się w ich częstych zapytaniach o cenę.

W sumie więc, w opinii spółki, działanie to nie miało na celu reklamy, ale przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa COVID-19, w postaci przedstawienia produktów w miejscu łatwo dostępnym dla pacjentów i sprawnego uzyskania potrzebnych informacji.

Podkarpacki WIF uznał, że nie kwestionuje potrzeby informowania pacjentów o aktualnie obowiązujących cenach, ale forma, w jakiej to się odbyło, stanowiła zachętę do dokonania zakupu wybranych produktów.

Na reklamę wskazywały dodatkowo to, że większość wyróżnionych cen zawierała końcówkę 99 groszy, co jest powszechnie stosowanym zabiegiem marketingowym, mającym oddziaływać na podświadomość klienta i kojarzyć się z okazją.

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

POLECAMY W PORTALACH