
Ministerstwo Zdrowia pracuje nad projektem rozporządzenia, które określi nowy druk recept i ustali jednoznaczne zasady postępowania aptekarzy wobec błędnie wystawionych recept.
– W przyszłym tygodniu projekt rozporządzenia trafi do konsultacji społecznych – zapewiedział Gazecie Prawnej Marek Twardowski, wiceminister zdrowia.
Obecnie, zgodnie z paragrafem 16 rozporządzenia ministra zdrowia z 17 maja 2007 r. w sprawie recept lekarskich (Dz.U. nr 97, poz. 646 z późn. zm.), jeżeli na recepcie lekarz nie wpisał danych niezbędnych do jej wystawienia lub zrobił to w sposób nieczytelny, aptekarz może je uzupełnić na podstawie dowodu osobistego pacjenta lub paszportu (w przypadku cudzoziemca).
Jeżeli na recepcie lekarz w ogóle nie wpisał numeru PESEL, aptekarz nie może go uzupełnić. Może on jedynie dokonać jego korekty, jeżeli został błędnie wpisany.
Najczęstsze błędy, jakie popełniają lekarze przy wypisywaniu recept, to brak pełnych danych pacjenta i niewyraźne pieczątki.
W przypadku błędów na recepcie, aptekarz może odmówić wydania leku pacjentowi. Dla chorego oznacza to ponowną wizytę u lekarza. Błędnie wystawiona recepta może dla aptekarza oznaczać brak zwrotu środków z NFZ.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych