
Dystrybutor marki ukarany przez inspekcję farmaceutyczną za prowadzenie reklamy aptek uznał, że sprawa nie powinna być procedowana, ponieważ wcześniej rozstrzygał w tożsamej sprawie inny organ. Jednak WIF uznał, że reklama była prowadzona na jego terenie.
Co na to Podkarpacki WIF?
Uznał, że spółka prowadziła za pośrednictwem portalu społecznościowego o szerokim zasięgu reklamę produktu, pośrednio reklamując jednocześnie sieć aptek ogólnodostępnych poprzez wskazanie możliwości zakupu poprzez jej stronę internetową, posługując się przy tym charakterystyczną nazwą oraz logo zbliżonym do wykorzystywanego przez sieć aptek ogólnodostępnych, w tym działających na obszarze właściwości PWIF.
Nałożył kare w wysokości 6 tys. zł. Skąd taka kwota?
Organ ustalając wysokość kary wziął pod uwagę m.in. to, że reklama miała zasięg ogólnopolski i dotyczyła całej sieci aptek, w tym sześciu aptek na terenie województwa podkarpackiego i ich działalności.
Jednocześnie wskazuje, że kwota nie jest duża, gdyż "strona niezwłocznie po dowiedzeniu się o wszczęciu postępowania dotyczącego niedozwolonej reklamy zaniechała jej prowadzenia, a jej rozpoczęcie tłumaczyła niewiedzą z powodu nie prowadzenia działalności w branży farmaceutycznej".
FARZ-DA.8523.6.2020
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych