
Ministerstwo Zdrowia przygotowało projekt nowelizacji, próbując uregulować kwestie dotyczące rzetelnego oznakowania suplementów diety i reklamy tej kategorii produktów. Jednak resort wciąż wstrzymuje się z komentarzami, kiedy oficjalnie miałby się pojawić gotowy projekt - piszą prawnicy z DZP.
Rewolucyjne zmiany w regulacjach dotyczących reklamy i oznakowaniu suplementów diety mają na celu także wzmocnienie roli organów administracji w egzekwowaniu prawidłowych postaw przez producentów i dystrybutorów suplementów diety w Polsce.
Obowiązywać miałby jasny i bezwzględny zakaz reklamy suplementów diety wykorzystujących wizerunek lub rekomendacje rzeczywistego lub fikcyjnego lekarza, farmaceuty, pielęgniarki, położnej lub rzeczywistej lub fikcyjnej osoby mającej wykształcenie medyczne - tłumaczą eksperci z kancelarii DZP.
Jak wskazują, rozpatrywane jest, aby reklamy – na wzór przepisów regulujących prowadzenie reklam produktów leczniczych – powinny spełnić szereg wymogów formalnych dotyczących użycia odpowiednich informacji obowiązkowych o określonych parametrach.
Ponadto wprowadzony ma zostać wymóg dla producentów zawierania w reklamach i w oznakowaniu suplementów diety informacji o treści: „Suplement diety jest środkiem spożywczym, którego celem jest uzupełnienie normalnej diety”.
Prognozowane jest również uregulowanie kwestii nazewnictwa i oznaczania samych produktów, w tym tzw. nazw parasolowych.
Więcej: https://blog.dzp.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych