
Obecnie jesteśmy bombardowani reklamami suplementów diety i leków sprzedawanych bez recepty. Co czwarta reklama w telewizji dotyczy suplementów, a w radiu co druga – wskazała Marta Miszczuk, radca prawny i rzecznik patentowy z kancelarii Affre&Wspólnicy.
W rozmowie z MarketNews24 eksperta tłumaczyła, że przekaz jaki płynie z tych reklam to sugestia, że suplementy posiadają właściwości lecznicze. Dlatego, jak dodała, Ministerstwo Zdrowia zdecydowało się uregulować tą kwestię. Jedna z zaproponowanych przez resort zmian zakłada, że reklama suplementów nie może wprowadzać konsumentów w błąd.
- Projekt nowej ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia przewiduje kary za niedostosowanie się do przepisów dotyczących reklamy suplementów. Wyraźnie ma zostać uregulowany zakaz używania w reklamach wizerunku osób posiadających wykształcenie medyczne – lekarzy, farmaceutów, położnych czy pielęgniarek – powiedziała.
Za nieprzestrzeganie tych przepisów ustawa przewiduje sankcje, jedną z nich będzie natychmiastowy zakaz emisji reklamy, która naruszyła prawo. – W danym medium będzie musiała pojawić się także informacja o decyzji Głównego Inspektora Sanitarnego na temat wstrzymania emisji danej reklamy – podała Marta Miszczuk.
Ekspertka dodała, że na producentów będą nakładane także kary finansowe, jednak na razie nie wiadomo jak to będzie wyglądać.
– Na pewno będą bardzo dotkliwe. Jedną z propozycji resortu jest 100-krotność przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej. Drugą ewentualnością jest pobranie ookreślonego procenta od obrotu przedsiębiorcy, który wprowadził dany suplement na rynek.
Więcej: http://biznes.interia.pl/
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych