Główny Inspektor Farmaceutyczny uznał, że reklama produktu leczniczego NiQuitin wprowadza odbiorców w błąd.
Dlatego GIF nakazuje spółce GSK natychmiastowe zaprzestanie prowadzenia niezgodnej z obowiązującymi przepisami reklamy produktu leczniczego NiQuitin, kierownej do publicznej wiadomości, zawierającej m.in. sformułowanie „Pastylki do ssania NiQuitin pomogą Ci błyskawicznie pokonać chęć sięgnięcia po papierosa” oraz „Maxi skuteczność 3 razy szybciej”.
Zdaniem GIF, z brzmienia Charakterystyki Produktu Leczniczego wynika, że całkowite rozpuszczenie pastylki Niquitin następuje przeważnie po 20-30 minutach, a w treści przedmiotowej reklamy nie wskazano podstaw do twietrzdzenia „Maxi skuteczność 3 razy szybciej”. Wynika z tego, że reklama wprowadza w błąd w zakresie czasu, w jakim wystąpi efekt działania produktu leczniczego.
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych