Informacje o środkach antykoncepcyjnych nie są reklamą?

PRAWO

Autor: PAP/rynekaptek.pl   16-07-2010, 09:35

Federacja na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny uważa, że można prowadzić kampanię antykoncepcyjną w mediach.

Swe przekonania opiera na wyroku NSA. Jak podkreśla Wanda Nowicka, przewodnicząca Federacji na rzecz Kobiet i Planowania Rodziny, wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego zapadł 10 marca, ale uzasadnienie Federacja otrzymała w ostatnich dniach.

NSA rozpatrywał skargę Federacji na decyzję Głównego Inspektora Farmaceutycznego, który w 2008 roku zakazał organizacji umieszczania informacji o środkach antykoncepcyjnych na jej stronach internetowych. GIF uznał, że jest to reklama.

Federacja odwołała się od tej decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Ten uznał w 2009 r., że umieszczanie informacji o środkach antykoncepcyjnych jest reklamą. Fundacja złożyła odwołanie do NSA. Nowicka zaznacza, że według NSA „sam fakt, że w informacji o produkcie leczniczym użyto jego nazwy, nie przesądza jej reklamowego charakteru”.

W opinii Wojciecha Kozłowskiego z kancelarii Salans, wyrok NSA oznacza możliwość przeprowadzenia kampanii informacyjnej na temat środków antykoncepcyjnych na billboardach, w telewizji i radiu.

– Dotychczas nie tylko Główny Inspektor Farmaceutyczny, ale także sądy, powszechnie i automatycznie uznawały za reklamę materiał dotyczący danego leku i posługujący się jego nazwą – powiedziała Nowicka.

Jak zaznaczyła, GIF badał dotychczas wyłącznie, czy przekaz zawiera informację (lub zachętę) do stosowania leku, pomijając ocenę jego celu. NSA uwzględnił, że informacje o lekach nie zawsze mają charakter reklamowy.

Oznacza to, jak powiedziała, że Federacja „będzie mogła zamieszczać na swoich stronach informacje o środkach antykoncepcyjnych bez obawy, że użycie właściwej nazwy narazi na zarzut, że to narusza prawo farmaceutyczne”.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus


BĄDŹ NA BIEŻĄCO Z FARMACJĄ!

Newsletter

Najważniejsze informacje portalu rynekaptek.pl prosto na Twój e-mail

Rynek Aptek: polub nas na Facebooku

RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych

OSTATNIO KOMENTOWANE

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH