Jakie kroki musi podjąć farmaceuta, by zamknąć aptekę?

PRAWO

Autor: DGP/rynekaptek.pl   11-07-2017, 10:40

Jakie kroki musi podjąć farmaceuta, by zamknąć aptekę? Każdego roku zamykanych jest co najmniej kilkaset aptek. Rekordowy był rok 2013 r., kiedy to działalność zakończyło ponad 1000 placówek

Farmaceuta likwidujący aptekę oprócz zgłoszenia o wyrejestrowaniu działalności musi m.in. rozwiązać problem zapasu leków czy też uregulować stosunki łączące go z NFZ – procedury krok po kroku opisuje DGP.

Farmaceuta likwidujący aptekę przede wszystkim jest zobowiązany poinformować pisemnie o swoim zamiarze wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego (WIF) właściwego dla miejsca prowadzenia działalności.

W piśmie należy wskazać przewidywaną datę zamknięcia placówki. Gdy podmiot uprawniony do prowadzenia apteki rezygnuje z prowadzonej działalności albo gdy zlikwidowana zostaje osoba prawna, na rzecz której zgodę wydano, zezwolenie na prowadzenie placówki wygasa z mocy prawa - czytamy. 

Farmaceuta nie jest zatem zobowiązany do złożenia dodatkowego wniosku o stwierdzenie wygaśnięcia zezwolenia, gdyż to straci moc na podstawie decyzji WIF, która zostanie wydana po otrzymaniu oświadczenia o zamiarze zamknięcia apteki i po przeprowadzeniu postępowań kontrolnych i administracyjnych.

Więcej: http://serwisy.gazetaprawna.pl/

 

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH