
Decyzje Wielkopolskiego Inspektora Farmaceutycznego w zakresie nakładanych kar na przedsiębiorców za zakazaną reklamę aptek pokazują pomysłowość właścicieli aptek. Jednak takie pomysły spotykają się z reakcją inspekcji.
W maju 2017 roku WIF w Poznaniu nałożył karę 45 tys. zł na przedsiębiorcę, który wymyślił taki koncept: bezpośrednio przy lokalu swojej apteki uruchomiono sklep zielarsko-medyczny, którego szata graficzna jest identyczna jak ta, zastosowana w aptece. Ponadto uruchomienie tego sklepu było reklamowane Wielkie Otwarcie 19.09, Dla pierwszych 100 klientów bon o wartości 20 zł", co zdaniem WIF mogło skutkować utożsamianiem tego hasła z lokalem apteki.
Ponadto przedsiębiorca prowadził kolportaż ulotek, w tym zawierających nazwę apteki, godziny jej otwarcia, adres, logo oraz mapkę dojazdu wraz z dołączoną do nich do nich informacją o cenach produktów, które można nabyć w aptece.
Inni przedsiębiorcy zostali ukarani po 4 tys. zł za m.in. umieszczanie na pojemnikach na śmieci znaków firmowych oraz informacji o prowadzonym punkcie aptecznym i aptekach.
Decyzje WIF 2017 pod adresem: http://wif.poznan.ibip.pl/public/?id=198612
Newsletter
Rynek Aptek: polub nas na Facebooku
Obserwuj Rynek Aptek na Twitterze
RSS - wiadomości na czytnikach i w aplikacjach mobilnych