Lubuskie: rezygnują z książeczek RUM

PRAWO

Autor: DK/rynekaptek.pl   20-01-2011, 13:53

Województwo lubuskie jest ostatnim, które korzysta z książeczek RUM. Ale już od 1 kwietnia recepty i skierowania wydrukują lekarze.

System Rejestru Usług Medycznych w części obecnego województwa lubuskiego powstał już w 1997 roku. Drukował kupony recept do książeczek usług medycznych, ponadto wydawał potwierdzenia zleceń na sprzęt ortopedyczny i środki pomocnicze (m.in. na kule, wózki, materace przeciwodleżynowe, cewniki, protezy).

– Dla Lubuskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ wspomniany system oznacza wydatek rzędu 3,5 mln zł rocznie. Składają się na to m.in koszty funkcjonowania 19 biur RUM (czyli serwis, druk książeczek, media), które są prowadzone w 17 szpitalach, posiadających z nami umowy – mówi portalowi rynekzdrowia.pl Sylwia Malcher-Nowak, rzecznik Lubuskiego OW NFZ.

Jednak głównym powodem decyzji o likwidacji książeczek była potrzeba ujednolicenia systemu w całej Polsce. Województwa opolskie i pomorskie zlikwidowały RUM od stycznia 2011 roku.

– Mieliśmy sporo sygnałów, że są problemy z realizacją recept i skierowań z książeczek RUM w innych województwach. I odwrotnie, problemy mieli też przyjezdni, planujący leczenie w województwie lubuskim, ale nie posiadający książeczek RUM – wyjaśnia Sylwia Malcher-Nowak.

Od 1 kwietnia zostanie zlikwidowanych 19 biur RUM. Jednak z książeczek będzie można korzystać do wyczerpania zapasów kuponów. Pieniądze zaoszczędzone na produkcji książeczek NFZ zamierza przeznaczyć m.in. na zwiększenie dostępu do świadczeń ambulatoryjnych.
Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH