Marka parasolowa pogłębia przekonanie, że suplement to lek

PRAWO

Autor: rp.pl/rynekaptek.pl   21-04-2017, 11:26

Marka parasolowa pogłębia przekonanie, że suplement to lek Suplementy mają postać podobną do leków. Konsument może nie doczytać napisu „suplement diety" małą czcionką na opakowaniu

Marka parasolowa wspólna z lekiem może pogłębić przekonanie, że suplement diety jak lek został przebadany i jest produktem wyższej kategorii – powiedziała Ewa Rutkowska z Kancelarii Kieszkowska Rutkowska Kolasiński.

Zdaniem adwokat Rutkowskiej, dotychczasowe regulacje dotyczące suplementów były lakoniczne, brakowało przede wszystkim egzekwowania prawa: - W rezultacie reklamy suplementów wprowadzały w błąd, sugerując, że mają właściwości podobne do leków, podczas gdy tylko uzupełniają dietę – wskazała w wywiadzie dla Rzeczpospolitej.

W projekcie nowelizacji ustawy o bezpieczeństwie żywności i żywienia, jak zauważyła przeprowadzająca wywiad dziennikarka, najbardziej dostaje się markom parasolowym.

W ocenie prawniczki, uznaje się je automatycznie za wprowadzające konsumenta w błąd:

- To pójście na skróty, bo tak może, ale nie zawsze musi być. Marki parasolowe to wspólne człony stosowane w nazwach różnych produktów. Ich użycie jest szczególnie newralgiczne, gdy stosuje się je do różnych kategorii produktowych: leków, suplementów diety, wyrobów medycznych i kosmetyków.

Jak wskazała, może to wzmagać błędne postrzeganie cech danego produktu, gdyż marka parasolowa wspólna z lekiem może pogłębić przekonanie, że suplement jak lek został przebadany i jest produktem wyższej kategorii.

- Podstawową zasadą powinien być tutaj zakaz wprowadzania konsumenta w błąd, który jest wyrażony w teraz obowiązujących przepisach. Tyle, że nie był należycie egzekwowany. Zakaz marek parasolowych nie rozwiąże tego problemu – dostrzegła Ewa Rutkowska.

Więcej: www.rp.pl

Podobał się artykuł? Podziel się!
comments powered by Disqus

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do odwołania zgody oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem.

W dowolnym czasie możesz określić warunki przechowywania i dostępu do plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej.

Jeśli zgadzasz się na wykorzystanie technologii plików cookies wystarczy kliknąć poniższy przycisk „Przejdź do serwisu”.

Zarząd PTWP-ONLINE Sp. z o.o.

POLECAMY W PORTALACH